Hermes има потенциала през следващите години да задмине водещата марка на LVMH – Louis Vuitton, като най-голям бранд в луксозната индустрия по приходи, смятат анализаторите на Citigroup.
Продажбите на производителя на чантите Birkin ще ударят „символичните“ 20 млрд. евро до 2027 г. или дори по-рано, пише Томас Шове в бележка от 12 април – постижение, което Louis Vuitton отбеляза през 2022 г. Hermes генерира приходи на групата от 13,4 млрд. евро през 2023 г., припомня Bloomberg.
„Hermes се радва на един от най-предвидимите профили на растеж, марж и парични потоци в луксозната индустрия“, казва Шове. Анализаторът подчертава ценовата стратегия на френската компания, която варира от достъпна до суперлуксозна, контрола ѝ върху дистрибуцията и възможностите за растеж в категории извън кожените продукти като конфекция, часовници, бижута и сервизи за маса.
Макар че има опасения за забавяне на търсенето за луксозните продукти след постпандемичния бум, акциите на Hermes се представят по-добре от тези на конкурентите с ръст от 20% от началото на годината. Показател, следящ индустрията, е нагоре с 6,8% за същия период, а цената на акциите на LVMH е нараснал с 8,2%.
Акциите на Hermes поскъпват с 1,8% в понеделник, доближавайки се все повече до ценовата цел на Шове от 2350 евро. Той има неутрална позиция към Hermes, откакто започва да го отразява през 2020 г.
Hermes е смятана за по-изолирана от спада в индустрията заради експозицията си към много богати клиенти и уникалния си бизнес модел, който се движи от рядкостта. Компанията трябва да представи актуализация на продажбите си за първото тримесечие на 25 април.
Конгломератът lVMH е най-голямата луксозна група в света със своите 75 марки, чиито продукти варират от чанти до шампанско. Анализаторите на HSBC оценяват, че само Louis Vuitton генерира около 50% от рентабилността на LVMH и около 26% от продажбите.