Продажбите на LVMH растат през четвъртото тримесечие на миналата година, тъй като богатите купувачи засилиха покупките на продукти на групата като чанти и шампанско, знак за устойчивост на най-големия конгломерат за луксозни стоки в света, пише Bloomberg.
Приходите на ключовото звено за модни и кожени изделия, което включва марките Louis Vuitton и Christian Dior, са се увеличили с 9% през четвъртото тримесечие на органична основа, изтъква базираната в Париж компания. Като цяло органичните продажби са нараснали с 10%, надминавайки прогнозите.
Бумът след пандемията, който за известно време направи LVMH най-ценната компания в Европа, загуби инерция миналата година, тъй като инфлацията сви покупателната способност на някои амбициозни купувачи, а очакваното възстановяване на Китай разочарова. Но резултатите на Richemont по-рано този месец показват, че най-силните марки са се представили добре по време на ключовия празничен сезон.
Представянето показа „много добро ниво на активност“, изтъква главният финансов директор Жан-Жак Гиони пред журналисти, добавяйки, че групата е успяла да управлява успешно разходите си, което спомага за рентабилността. Понастоящем LVMH не планира допълнителни увеличения на цените за 2024 г. „Целта не е да се повишат цените, а да се повиши качеството на продуктите“, добавя той.
Коняк и шампанско
Звеното за вина и спиртни напитки, което управлява марки, включително Moët & Chandon Champagne и Hennessy Cognac, неочаквано отчете ръст в продажбите през последните три месеца на 2023 г. след две записа два поредни тримесечни периода на спад.
Гиони казва, че най-лошото за бизнеса с коняк „вероятно е зад гърба ни“, като по-специално Китай все още поема високи нива на запаси след блокирането през 2022 г.
Председателят и главен изпълнителен директор на LVMH Бернар Арно заяви, че синовете му Александър и Фредерик ще намерят място в борда на компанията, където ще се присъединят към две от другите му деца, Делфин и Антоан.