Синът на Бернар Арно – Фредерик, е назначен за главен изпълнителен директор на звеното за часовници на LVMH – позиция, която според него ще доведе до „по-тясно сътрудничество“ с неговия баща милиардер, пише Financial Times.
Повишението на 29-годишния мъж ще бъде наблюдавано внимателно като потенциален сигнал за подготовка за наследяването на бизнеса, включително да се види кое от петте деца на Арно ще заеме по-важна позиция, тъй като се очаква един ден те да наследят 74-годишния основател на френската група за луксозни стоки.
Фредерик, който е четвъртото дете на Арно, ще започне работа следващата седмица и ще ръководи марките TAG Heuer, Hublot и Zenith. Позицията означава, че ще започне да прекарва повече време в Париж, посочва той в интервю.
„Продължавам да бъда много ангажиран с часовниците, но ще работя по-тясно с него по стратегически проекти“, коментира Фредерик пред Financial Times, визирайки баща си. „Наследяването не е въпрос, по който мислим в момента. Ще му дойде времето. А той е майстор на избирането на подходящия момент“.
Фредерик Арно се присъедини към базираната в Швейцария TAG Heuer през 2017 г., поемайки поста на главен изпълнителен директор три години по-късно, с цел да „издигне продукта и марката“.
Всички деца на Арно работят на различни позиции в най-голямата луксозна група в света, като учат за бизнеса от висши мениджъри, които им служат като ментори. По думите на тези ръководители няма гаранция кой ще е наследникът.
Миналата година 48-годишната Делфин стана главен изпълнителен директор на Dior и също така е част от борда на групата. 46-годишният Антоан наскоро се оттегли от позицията си на главен изпълнителен директор на бранда за кожени изделия Berluti, за да оглави семейния холдинг Christian Dior, като в допълнение на това ще бъде ръководител на имиджа и устойчивостта на групата.
31-годишният Александър работи в американската компания за бижута Tiffany & Co, докато 25-годишният Жан управлява производството на часовници в къщата за модни и кожени продукти Louis Vuitton.
LVMH навлезе в бизнеса с часовници през 1999 г., придобивайки TAG Heuer и Zenith. Въпреки че модните и кожените стоки остават най-голям източник на приходи за групата, луксозни стоки като часовници и бижута стават все по-важни, особено след като компанията купи Tiffany през 2021 г.
Приходите от продажби на подразделението за часовници и бижута нараснаха с 5% до 7,9 млрд. евро през първите девет месеца на миналата година. Това е едно от най-бавно растящите звена на групата, тъй като несигурната икономическа перспектива засегна търсенето на луксозни стоки след бум, продължил няколко години.