IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

2024 г. може да обърне късмета на акциите в луксозния сегмент

Следващата година се очертава като пълна противоположност за книжата на LVMH и конкурентите в сектора

13:02 | 16.12.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

За LVMH и други акции в сегмента на луксозните стоки 2024 г. се очертава да е пълна противоположност на 2023 г.

За разлика от тази година, когато отварянето на китайската икономика след коронавируса предизвика търсене на скъпи чанти и бижута, преди инерцията да отслабне, инвеститорите очакват 2024 г. да започне по-слабо, преди да отчете възстановяване през втората половина. Както посочват анализатори на BNP Paribas, следващата година вероятно ще е разделена на две половини за акциите на луксозните стоки като Richemont и собственика на Gucci Kering SA, пише Bloomberg.

Сега бурното начало на 2023 г., което за кратко тласна пазарната капитализация на LVMH отвъд прага от 500 млрд. долара, е само далечен спомен. Настроенията бяха помрачени от поредица икономически данни, сочещи отслабване на възстановяването в Китай, където потребителите в момента отговарят за около една четвърт от изчисления световен пазар за луксозни стоки в размер на 362 млрд. евро, като делът им може да нарасне до 40% до 2030 г.

Ускорение на търсенето от китайските потребители ще е ключово при потвърждаването на очакванията за по-добро второ полугодие.

„Да, в момента е волатилно“, коментира Флавио Середа, инвестиционен мениджър на GAM UK Ltd. „Докато стане Великден, бих бил изненадан, ако нямаме признаци за обръщане“ на тенденцията, коментира още той.

Инерцията в сегмента на луксозните стоки по време на пандемията полира привлекателността му, предизвиквайки сравнения с технологичния сектор в САЩ. Ключов фактор е това, че емблематичните марки се радват на ценова сила, която обикновено е над инфлацията и защитава маржовете на печалба.

Потребителите, например, не могат да намерят достатъчно за търсенето чанти Hermès, като цените за тях варират от около 8000 долара до десетки хиляди долари. Акциите на компанията не показват никой от признаците на слабост на конкурентите, достигайки през миналата седмица до нови рекорди.

И при положение, че акциите на LVMH и Richemont все още са на стойности от над 15% под техния тазгодишен връх, някои инвеститори виждат възможност за покупки.

„Не бяхме склонни да инвестираме, когато оценката беше на върха по-рано тази година“, каза Рафаел Тюин, ръководител на звеното за стратегии за капиталови пазари на Tikehau Capital. „Като се има предвид свиването на пазара, започваме да се пренасочваме в сектора“, допълни той.

И все пак, предстои неблагоприятна първа половин година, след като покупките на китайските потребители достигнаха връх през същия период на тази година, посочва Крис Гао, анализатор на CLSA Ltd.

Европейските акции в луксозния сегмент поевтиняват след пика си. На графиката: движението на MSCI Europe Textiles, Apparel & Luxury Goods Index. Графика: Bloomberg LP Европейските акции в луксозния сегмент поевтиняват след пика си. На графиката: движението на MSCI Europe Textiles, Apparel & Luxury Goods Index. Графика: Bloomberg LP

Тези сравнения ще отслабнат през втората половина на 2024 г., коментира анализаторът на Bloomberg Intelligence Дебора Айткен. Настроенията ще бъдат подпомогнати от растежа в туристическия сектор и ускореното търсене на китайските потребители, тласкайки разходите отвъд приходната основа от 2019 г. и техния международен пазарен дял до 25%, каза тя.

В същото време потребителите, които подкрепиха сегмента на луксозни стоки по време на суперцикъла (продължителен период на силен икономически растеж, който води до търсене, което е отвъд възможностите на снабдяването, бел. ред.), може да не се завърнат, а вместо това да се насочат към преживяванията, предупреждава главният изпълнителен директор на Telsey Advisory Group Дана Телси.

Брокерите също поглеждат по-трезво към сектора заради възможностите от по-слабо търсене и несигурните икономически прогнози.

Наскоро от JPMorgan и Morgan Stanley понижиха оценката на LVMH до неутрална, а от HSBC орязаха ценовите си цели за сектора, посочвайки, че индустрията не е защитена от рецесия.

И все пак, компаниите в сектора на луксозните стоки обикновено са много по-устойчиви, отколкото други потребителски категории благодарение на силата на марките си, коментира Середа от GAM.

„В краткосрочен план не виждам завръщане на тези инвеститори на инерцията (които купуват акции при тяхното поскъпване, бел. ред.), тъй като няма катализатори“, коментира портфолио мениджърът на BNP Paribas Asset Management Оливиер Рудигос. „За дългосрочните инвеститори обаче смятаме, че това е индустрия, която е добре позиционирана, особено към растящата средна класа в Китай и други развиващи се страни“, заяви още той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:39 | 16.12.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още