Акциите на LVMH се сринаха, след като най-голямата група за луксозни стоки в света съобщи за забавяне на ръста на продажбите през третото тримесечие – поредното доказателство, че следпандемичният бум при луксозните стоки губи скорост, съобщава Bloomberg.
Органичните приходи на подразделението за мода и кожени стоки, което включва брандовете Louis Vuitton и Christian Dior, са се увеличили с 9%, заяви компанията, което е под очакванията на анализаторите и е наполовина темпа от първите шест месеца. Продажбите на подразделението за вина и алкохолни напитки са се сринали с 14%, което е значително по-зле от оценките.
„След три бурни и изключително години растежът се приближава към числа, които съответстват по-скоро на историческото средно“ ниво, заяви главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гиони при презентация на резултатите.
Акциите на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton поевтиняха с 8,5% в търговията в Париж, което е най-големият спад в рамките на деня от почти две години. Книжата, любими на инвеститорите през последните години, вече изгубиха част от блясъка си, тъй като възстановяването на Китай се оказва слабо, а търсенето от американските потребители се охлажда.
Пазарната стойност на компанията се срина с около 110 млрд. евро от рекордната капитализация през април. LVMH изгуби първото място като най-високо оценявана компания в Европа на датския фармацевтичен производител Novo Nordisk миналия месец.
LVMH се смята за основен показател за луксозния сектор и акциите на конкурентите, включително Hermes International и собственика на Gucci Kering, които ще представят отчетите си по-късно този месец, също се сринаха в сряда.
Продажбите на LVMH в Азия, без Япония, са се повишили с 11% - доста под оценките за третото тримесечие, сигнализирайки, че Китай може би се справя по-слабо от очакваното. Единственото подразделение, което отчита продажби над прогнозите за анализаторите, е селективната търговия на дребно, което включва веригата магазини за козметични продукти Sephora.
На въпрос, свързан с дългосрочните перспективи пред растежа на Dior – втория по големина моден бранд на групата, Гиони каза, че ръстът се е утроил за по-малко от седем години.
„В даден момент темпът на растеж трябва да се нормализира“, каза той. „Не очаквахте брандът да продължи да расте с 30% на година засега. Това няма да се случи“, коментира той, добавяйки, че Dior ще продължи да носи стойност.
Гиони заяви, че брандът за бижута Bulgari се е представил сравнително по-добре през третото тримесечие заради по-голямата си експозиция към Азия в сравнение с Tiffany, която има по-голяма отпечатък в САЩ. Органичният ръст на продажбите в САЩ е бил само 2% за периода.
Като цяло LVMH отбеляза органичен растеж на приходите от 9%, което е под оценките.
„Това прилича на знак за продължаващо забавяне, тъй като потребителите изтрезняват след еуфорията след пандемията“, казва анализаторът на Bernstein Лука Солца в бележка.