IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Първи в Европа: Пазарната оценка на LVMH мина прага от 500 млрд. долара

Успехът е налице по-малко от две седмици след като гигантът при луксозните стоки влезе в редиците на десетте най-големи световни компании

16:00 | 24.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Пазарната оценка на LVMH премина прага от 500 млрд. долара, превръщайки компанията за луксозни стоки в първата в Европа, достигнала тази стойност благодарение на увеличаващите се продажби на луксозни стоки в Китай и поскъпването на еврото.

Успехът е налице по-малко от две седмици след като LVMH влезе в редиците на десетте най-големи световни компании, изстреляна там от ръста на продажбите ѝ през първото тримесечие. Конкурентът Hermes International по-късно също публикува своите силни данни, което подчерта тезата, че повторното отваряне на Китай след пандемичните блокади движи ръста в индустрията.

Растящата оценка на компанията също така увеличи и личното състояние на най-богатия човек в света Бернар Арно, който превърна LVMH в световна суперсила чрез серия от придобивания. Неговото богатство е равнява на близо 212 млрд. долара, според индекса на милиардерите на Bloomberg.

Пазарната капитализация на LVMH през годините. Графика: Bloomberg Пазарната капитализация на LVMH през годините. Графика: Bloomberg

Акциите на базираната в Париж LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton поскъпват с 0,3% минути преди 15:30 ч. българско време, достигайки цена от 903,5 евро, което прави оценката на компанията около 454 млрд. евро, или 500 млрд. долара.

LVMH и нейният конкурент са за европейския пазар същото, каквото са големите технологични компании за американския – водещи бизнеси, чиито растеж продължава въпреки отслабването на икономиката. Това се вижда и от класирането по стойност в световен мащаб, където списъкът е доминиран от технологични компании, а LVMH е последна на 10-о място.

„Акциите в луксозния сектор олицетворяват това, което пазарът на ценни книжа най-добре може да предложи: експозиция към китайското потребление, което продължава да изненадва в посока на растеж, и силни маржове благодарение на покупателната способност“, казва Лилия Пейтавин, стратег „Европейско портфолио“ на Goldman Sachs в Париж. „Това разграничава луксозните стоки от технологиите, чиито маржове се свиват вече от няколко тримесечия“, допълва тя.

Потребителските и технологични акции с експозиция към Китай отчитат силно представяне. Графика: Bloomberg Потребителските и технологични акции с експозиция към Китай отчитат силно представяне. Графика: Bloomberg

Търсенето остава стабилно за продуктите, предлагани от LVMH – чанти Louis Vuitton, шампанско Moet & Chandon, както и вечерните рокли на Dior – въпреки че ускоряващата се инфлация и растящите лихвени проценти заплашват да тласнат света към рецесия.

LVMH вече предупреди по-рано през месеца, че наблюдава забавяне на растежа си в САЩ, като особено засегнато е търсенето на коняк и кожени изделия. Някои инвеститори също така се притесняват, че акциите неминуемо ще бъдат засегнати, ако забавянето на икономиката се влоши.

Засега, парадоксално, притесненията за рецесията увеличават стойността на LVMH в щатски долари. Този месец еврото поскъпна до най-високото си равнище от над година на фона на поевтиняване при долара, разпалено от растящите пазарни очаквания, че влошаващото се състояние на американската икономика ще накара Федералния резерв да намали лихвените проценти тази година.

Според Ашли Уолъс от Bank of America цената на акцията на компанията ще стигне 1000 евро догодина. „LVMH е прекалено евтина, като се има предвид привлекателността на сектора на луксозните стоки, силното портфолио от марки и най-доброто в класа си управление“, посочва Уолъс в доклад от 13 април.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:59 | 24.04.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още