Производителят на луксозни очила EssilorLuxottica съобщи в четвъртък за ръст на приходите за четвъртото тримесечие, цитирайки стабилния растеж на фона на предизвикателната среда. Представянето на компанията в Китай обаче се е влошило заради ограниченията около Covid-19, съобщава Ройтерс.
Производителят на слънчевите очила Oakley и Ray-Ban отбеляза ръст от 9,4% на приходите до 6,11 млрд. евро през последното тримесечие на 2022 г. при постоянни валутни курсове.
Френско-италианската група за очила заяви, че Европа, Близкият изток и Африка е бил най-добре представящият се регион през тримесечието заради стабилния ръст на продажбите във Франция, Италия, Испания, Великобритания и Скандинавия.
Приходите в региона са се увеличили с 6,2% при постоянни валутни курсове до 2,09 млрд. евро.
Азиатско-Тихоокеанският регион обаче се е разраснал само с 3,1% до 731 млн. евро, тъй като представянето се е влошило през тримесечие, когато Китай бе ударена от сериозна вълна от заразени с Covid-19, каза групата в изявление.
Конкурентът Hermes, от друга страна, каза миналата седмица, че богатите китайски клиенти са се насочили към продуктите му през четвъртото тримесечие, което му помогна да надвие прогнозите за продажбите и маржовете.
EssilorLuxottica предложи да повиши дивидента си до 3,20 евро на акция, което е с 29% повече на годишна база.