Акциите на компаниите за луксозни стоки поскъпват в сряда, след като LVMH наложи положителен тон със стабилни продажби за третото тримесечие, показвайки, че потребителите не са изгубили апетита си за луксозна дизайнерска мода на фона на мрачните икономически перспективи, съобщава Ройтерс.
Най-голямата група за луксозни стоки в света отхвърли опасенията, че следпандемичният бум в индустрията може би се охлажда. Ръстът на продажбите на компанията за третото тримесечие надви прогнозите, тъй като американците се възползват от силния долар в Европа, а бизнесът е започнал да се подобрява и в Китай.
„Резултатите на LVMH за третото тримесечие на 2022 г. вероятно ще вдъхнат увереност за здравето на богатите потребители преди коледния сезон“, коментира Томас Шове от Citi.
Анализаторите се тревожат, че луксозният сектор може да бъде ударен от влошаващите се макроикономически условия през четвъртото тримесечие и следващата година, но изпълнителните директори на LVMH дадоха положителна оценка на устойчивостта на богатата клиентска база.
„Луксозният сектор не е представител на общата икономика“, заяви главният финансов директор на LVMH Жан Жак Гиони пред анализатори в конферентен разговор във вторник, след като бяха публикувани данните.
Той каза, че не вижда признаци, че по-ниските продуктови категории се представят по-слабо – категория, която се следи внимателно за признаци за слабост.
Анализаторите се оглеждат за сигнали за слабо представяне в показателните за високия социален статус продукти, тъй като по-младите потребители са изправени пред растящи разходи за живот.
Гиони отбеляза силното представяне на часовниците – луксозни продукти, които обикновено се справят добре в инфлационна среда, защото запазват стойността си. Той отбеляза и пренасочване на покупките към златни бижута от сребърни в Tiffany & Co.
Акциите на LVMH поскъпнаха с 1,4% рано в сряда. Цената на книжата на Richemont се повиши с 0,6%, а на Hermes – с 1,4%.
Hermes и Kering ще представят резултатите си за третото тримесечие на 20 октомври.