IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Луксозните марки се насочват към по-евтини стоки, за да се харесат на средната класа

Ходът може да подкопае маржовете на печалбата на компаниите

13:14 | 21.12.24 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

На този фон купувачите на луксозни стоки са особено избирателни. Те не искат да купуват продукти, смятани за „по-нискокачествени или старомодни“, казва Керълайн Рейл, ръководител на луксозните марки в Pictet Asset Management.

Вместо това марките могат да привличат внимание чрез маркетингови кампании, както и разширяване на продуктовите категории, наред с преход към по-достъпни продуктови категории.

„Все така много високо качество, но по-евтини стоки от гледна точка на ценови нива“, допълва Рейл.

Siboni, която съчетава информация от сайтовете на марките и от самите компании, отчита среден ръст от 8% на малките кожени издения като портфейли спрямо големите чанти в сравнение с година по-рано.

През ноември средните цени на малките кожени изделия на Dior са поевтинели с 21% на годишна база, сочат данни на Luxurynsight. В същото време Louis Vuitton увеличи дела на продуктите в раздела си с малки кожени изделия на цена под 500 евро с 9% спрямо същия период на миналата година.

Възможно е маржът да печалбата да намалее

Вниманието към по-евтини продукти, макар и необходимо за запазване на влиянието в момент, когато средната класа и дори богатите купувачи отвръщат поглед от скъпите стоки, вероятно ще подкопае маржовете на печалбата на играчи като LVMH и Kering, които вече са подложени на натиск поради забавянето на продажбите.

„Опитваме се да разширим ценовия диапазон“, каза главният изпълнителен директор на Prada Андреа Герра пред анализатори в края на октомври.

В същото време новият главен изпълнителен директор на Burberry Джошуа Шулман, който обяви плана си за оздравяване на британската луксозна марка, подчерта разширяването на асортимента от евтини продукти, като отбеляза, че цените са били тласнати повсеместно „твърде нагоре“.

Но LVMH предупреди за риск от твърде голямо отклонение от бранда, което може да навреди да аурата на изключителност на марката. Главният финансов директор Жан-Жак Гиони заяви, че компанията ще се въздържи от въвеждането на нова линия от „много достъпни продукти“.

„Мисля, че това би било грешка“, заяви той пред анализатори през октомври, като подчерта значението на това да не се променя изцяло предлагането с „много краткосрочен поглед“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:14 | 21.12.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още