IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Слабото представяне на Китай струва на Бернар Арно 37 млрд. долара

Той е на пето място в индекса на най-богатите хора в света, а неговата LVMH изтри пазарна капитализация за 150 млрд. евро

23:01 | 17.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Преди 18 месеца акциите на LVMH се търгуваха при рекордно висока цена, а контролиращият акционер на групата Бернар Арно беше най-богатият човек в света.

Превъртаме напред до сряда (15 октомври), когато спадът в китайското търсене на чанти Louis Vuitton, рокли на Dior и друга мода от висок клас унищожи над 150 млрд. евро пазарна капитализация на LVMH. Арно отиде на пето място в индекса на милиардерите на Bloomberg, а самият той е загубил повече пари – 37 млрд. долара – през периода, отколкото всеки друг в класацията на 500-те най-богати хора в света.

Нетното състояние на 75-годишния милиардер възлиза на около 174,5 млрд. долара, според индекса, изпреварвайки Бил Гейтс, но доста зад първенеца Илон Мъск.

Спадът разби всяка надежда за меко кацане на луксозния сектор и въпросите пред инвеститорите бяха колко дълго ще продължи спадът и дали възстановяването ще бъде като добрите времена преди това.

За първи път от второто тримесечие на 2020 г., когато светът бе в разгара на блокадите заради коронавируса, подразделението за модни и кожени изделия на LVMH отбеляза спад в тримесечните органични продажби.

Бернар Арно. Снимка: Bloomberg LP Бернар Арно. Снимка: Bloomberg LP

Тъй като LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton обикновено се смята за лидер в по-широкия луксозен сектор, продажбите потенциално предвещават по-слаби резултати от по-малки конкуренти като Brunello Cucinelli, Hermes International, Kering и L'Oreal, които ще публикуват нови данни за представянето си през тази и следващата седмица. Акциите на LVMH поевтиняха с цели 7,5% в сряда до двегодишно дъно, което се отрази и на представянето на конкурентите.

Географският регион, който включва Китай, се представи най-зле в рамките на LVMH, но липсата на растеж в САЩ, вторият по големина регион на групата, показва, че проблемът е широко разпространен. Компанията изплаши инвеститорите с неясни насоки на фона на рискове, вариращи от китайски икономически растеж до търговско напрежение.

„Нямам представа“, каза главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гиони във вторник, попитан за перспективите. „Минали сме през възходи и падения. Единственото нещо, което знаем, е, че когато бизнесът е лош, обикновено след това е добър. Това е цикличен бизнес“, допълни още той.

Азия, с изключение на Япония – регионът, който включва Китай, отбеляза спад на органичните продажби с 16% през третото тримесечие, по-голямо понижение от очакваното. Това е третото поред отрицателно тримесечно представяне.

Потребителите в Китай по-специално ограничиха разходите на фона на притеснения, свързани със слабия пазар на имоти и несигурните перспективи за заетостта. Тези опасения накараха китайските власти да прибегнат до пакет от стимули миналия месец, който все още не е показал положително въздействие върху апетита на потребителите.

„Потребителското доверие в континентален Китай днес отново е в съответствие с най-ниското ниво, достигнато по време на Covid“ пандемията, каза Гиони. В момента е трудно да се оцени потенциалното въздействие върху търсенето на тези мерки, добави той, но също така това показва, че властите „приемат проблема много сериозно“.

Няма признаци, че последните ходове на Пекин са променили поведението на потребителите, посочват от Citigroup Inc. в бележка, основавайки заключенията си на дейността в луксозен мол в Източен Китай по време на празничната Златна седмица този месец.

Сега марките обръщат поглед към Деня на необвързаните, най-голямата годишна акция за намаления около 11 ноември, което Alibaba Group Holding Ltd. популяризира преди повече от десетилетие.

Спадът в Китай увеличава относителното значение на САЩ за LVMH. Преди година САЩ представляваха 24% от общите приходи на френския конгломерат, като Азия, без Япония, генерираше 32%. Числата сега са съответно 25% и 29%.

В допълнение към забавянето, Арно и LVMH също бяха въвлечени в политически кръстосан огън както в международен план, така и у дома. Доналд Тръмп, републиканският кандидат за президент на САЩ, обеща да наложи драстични увеличения на митата, които биха могли допълнително да разпалят търговското напрежение, което вече вреди на перспективите пред Hennessy, марката за коняк на LVMH. Фирмата е и сред френските производители на спиртни напитки, които бяха набелязани от Китай в ескалиращ търговски спор.

Арно и LVMH също са под прицела на френските власти, които се опитват да прокарат бюджета за 2025 г., опитвайки се да ограничат нарастващия дефицит на страната. LVMH очаква да плати до 800 млн. евро допълнителни данъци през следващата година като част от плана на министър-председателя Мишел Барние за повишаване на налозите върху най-големите компании в страната.

Данъците за богатите също се предвижда да се повишат, като Арно е основна мишена на опозиционните законодатели, които призовават за повече „данъчна справедливост“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:08 | 17.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още