Продажбите на най-голямата група за луксозни стоки в света LVMH през първото тримесечие са се забавили, тъй като нарастващите цени са накарали повече потребители с желание да притежават нейни продукти да се въздържат от пръскането на хиляди долари за чанти и други аксесоари, съобщава Ройтерс.
Резултатите обаче са на база същото тримесечие на 2023 г., когато продажбите бяха подкрепени от вдигането на ограниченията заради Covid-19 на ключовия пазар на LVMH – Китай. В същото време в момента има опасения за продължително световно забавяне, което засяга акциите на компаниите от луксозния сектор.
Компанията, която е собственик на Louis Vuitton, Tiffany & Co. и Bulgari, заяви във вторник, че продажбите за тримесечието до края на март са се увеличили с 3% на органична база до 20,69 млрд. евро, съвпадайки с очакванията на анализаторите.
На отчетна база продажбите на групата са се свили с 2%, което до голяма степен се дължи на валутни ефекти.
LVMH, която се нарежда на второ място сред публичните компании в Европа с пазарна капитализация от близо 400 млрд. евро, е първият производител в луксозния сектор, който представя отчета си, задавайки тона, докато растат опасенията за търсенето в Китай.
Групата заяви, че продажбите ѝ в Азия, без да се включва Япония, са намалели с 6% при ръст от 2% в САЩ и Европа.
Резултатите „като цяло са добре“ спрямо най-трудния период за сравнение на годината, казват анализаторите на Bernstein, и подкрепят акциите на LVMH.
По-високите лихви трябва да започнат да влияят през второто тримесечие, добавят те.
Луксозната индустрия се напасва към по-слабото търсене след период на силен ръст на продажбите след пандемията, когато потребителите излязоха от блокадите с допълнителни спестявания и засилено желание да се поглезят.
Очаква се пътуващите китайци да подхранят растежа, макар че инвеститорите все повече се тревожат за възстановяването на самия Китай, където цените на имотите спадат, а младежката безработица засяга търсенето на луксозна мода и кожени продукти.
Главният финансов директор на LVMH Жан-Жак Гийони заяви, че е „много доволен“ от китайското търсене.
Покупките на продукти на Louis Vuitton от китайските потребители в цял свят са нараснали с около 10%, казва той, с нарастващ дял извън континентален Китай.
Подразделението за мода и кожени стоки на LVMH, което включва марките Louis Vuitton и Dior, отчита спад на продажбите от 2%, съвпадайки с прогнозите.
Продажбите на подразделението, което продава малки чанти Lady Dior на цени от 5400 евро и по-големи Louis Vuitton за 10 хил. евро, са се увеличили с 9% на годишна база през предишното тримесечие.
В САЩ LVMH отчита „продължителна сила“ от клиенти в най-горния диапазон и „много постепенно подобрение“ на клиентите, които се стремят да навлязат в сегмента и които остават засегнати от инфлацията, заяви Гийони в разговор с анализатори.
Ще отнеме време за тези клиенти да се адаптират към по-високите цени, наложени от индустрията през последните години, добави той.