Производителят на луксозни очила EssilorLuxottica в четвъртък отчете приходи за третото тримесечие от 6,3 млрд. евро при ръст от 11,75% в Азиатско-Тихоокеанския регион, подкрепен от Китай, съобщава Ройтерс.
Третото тримесечие отчита „леко забавяне“ спрямо първата половина на годината заради по-слабо представяне на бизнес с търговия на дребно на слънчеви очила в Европа, Близкия изток и Африка и в Северна Америка, каза собственикът на Ray-Ban в изявление.
„Както човек обикновено би открил на по-бавен пазар, диоптричните очила водят, докато слънчевите очила изостават“, казва Bernstein в бележка след публикуването на отчета на EssilorLuxottica.
Акциите на компаниите за луксозни стоки са под натиск, тъй като останалите без кеш потребители орязват разходите за скъпи продукти, а ръстът в Китай се забавя.
Френският гигант в луксозния сектор LVMH миналата седмица съобщи за по-бавен ръст на продажбите през третото тримесечие.
„Китай бе най-добре представящата се страна, ефективно използвайки своето портфолио за контрол на късогледството в сезона, при който учебната година започва отново“, каза EssilorLuxottica, добавяйки, че представянето на дребно в страната продължава да бъде „благоприятно“.
EssilorLuxottica потвърди целта си за 2023 г. за „годишен ръст на приходите между 4% и 6%“ от 2022 г. до 2026 г. и оперативна печалба, представляваща 19% до 20% от приходите до края на този период.