Нарастващата популярност на електромобилите подпомага не само развитието на бранша, насочил се към по-зелено бъдеще, но и борбата на още един пазар - този на домашните зарядни за електромобили, пише Ройтерс.
Търсенето на този тип автомобили ще подхрани по-нататъшното сключване на сделки в сектора за зарядни, тъй като през следващото десетилетие десетки милиони устройства се очаква да бъдат инсталирани в световен мащаб.
Според анализ на медията над 100 компании в Европа и над 50 в САЩ предлагат домашни зарядни за електромобили. Много от тях продават и публични зарядни зарядни.
Нарастващият брой регулации, изискващи инвестиции за софтуер - от киберсигурност до възможности за умно зареждане - и бързо растящите продажби само ще ускорят пазарната консолидация, смятат изпълнителни директори от бранша.
"Това е горещ сектор, привлякъл много таланти и капитал", каза Карлос Фиш, директор в базираната в Мадрид фирма за рисков капитал Seaya Venture. "Очакваме такава голяма консолидация", допълни Фиш.
По думите му истинските печеливши ще бъдат тези с превъзхождащ спрямо останалите софтуер за управление на захранването у дома и с "двупосочно зареждане", което позволява на собствениците на тези возила да зареждат евтино през нощта и да продават енергия обратно към мрежата на по-високи цени в пиковите часове, което "превръща батерията от разходен център в такъв за печалба".
Консолидацията обаче вече е започнала. Германската компания Siemens AG вече има бизнес за домашни зарядни, а звеното на Volkswagen AG с име Electrify America навлезе на пазара в началото на 2021 г.
Въпреки че зареждането за собствениците на електромобили, които паркират на улиците, е голямо предизвикателство в американските и европейските градове, около 60% от собствениците на жилища във Великобритания и САЩ имат достъп до домашен паркинг.
Според Juniper Research предстои до 2026 г. да бъдат инсталирани 35 млн. домашни зарядни в световен мащаб, докато от Ernst & Young смятат, че само в Европа техният брой ще достигне 56 млн. до 2035 г.
Цената на домашните зарядни варира между около 600 долара до над 1000 долара, без да се включва инсталирането. Собствениците на тези автомобили ги използват за около 80% от зарежданията.
"Тук сме, защото смятаме, че това ще бъде огромен пазар", каза Дейвид Мартел, главен изпълнителен директор в наскоро основания британски стартъп за домашни батерии EVIOS.
Заложено е обаче много повече от просто зарядни.
За компании, които евентуално продават милиони зарядни, данните, които събират, може да генерират приходи заради балансирането на местни и национални електромрежи.
"Първата битка ще е за генерирането на най-много средства от продажбите и инсталирането на домашни зарядни", смята Чарли Кук, главен изпълнителен директор в Rightcharge - британска компания, която помага на водачите на електромобили да намерят правилното зарядно и ниска енергийна тарифа.
"Следващата битка ще е между компаниите, които контролират потока на енергия до и към тези зарядни точки", допълни Кук.
преди 2 години Златце , виж как се зарежда Тесла само от соларни панели , като човекът си му работи и хладилникът и осветлението в къщата , системата е от 7,5кВт : https://***.youtube.com/watch?v=mf4ea29f2K4 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Неделен шофер е обида ли ... :))) ... Изобщо не караш ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Това ли ти е аргумента. Като няма аргументи почваме да се обиждаме, нещо :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Верно ви делкат на поточна линия ... Ти по 500км всеки ден ли караш ... ?! Ти си неделен шофер , сигурно и некоя неделя пропускаш ... :))) ... Я виж корабче плува ли ми в оченцето ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Недей да заблуждаваш хората :) Един кв м панел генерира около 150 kw на година. Тези 400 вата са ала-бала от упаковката на панела. Една тесла с пробег 500 км има 100 kw батерия. Сега пресметни колко панела ще трябват, за да може теслата да се зареди за 8 часа :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Златце , по калъп ли ви дялкат в катакомбите на *** ?! Средно 8 слънчеви панела с мощност от 400 вата всеки ще са необходими за зареждане на Tesla, която консумира 18,1kWh на всеки 62,13 мили . Като се има предвид, че средният пробег за гражданите на САЩ е 13 476 мили на година , капацитет за генериране на постоянен ток от 3,2kW е достатъчен ... :))) ... Ако искаш все пак да генерираш излишък , си монтирай 12 панела ... Де са 300кв , нерде 21кв.м ... :))) ... Дават ли ви кинти да се правите на недоразвити и неграмотни или сте си такива природно от племето на Костя Копейкин ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Точно. Така, че да не хабим излишно земните ресурси на земята за смешни проекти от типа на електрически автомобили, които вместо нефт ще горят газ и въглища през ТЕЦ-овете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години до тогава я ни има, я ни нема! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Като знам, че за зареждането на една тесларка трябват 250-300 кв. м. панели, едва ли ще са минимум 10 години. По-скоро минимум 200 :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години *** - глуууупак х2*** - тъъъъп х1 отговор Сигнализирай за неуместен коментар