Малко повече от месец, откакто стана най-високо оценяваната листната европейска компания, Novo Nordisk увеличава преднината си с почти 90 млрд. долара на фона на неспирния интерес към медикаментите за отслабване.
Датската фармацевтична компания изпревари LVMH в началото на септември и оттогава увеличава преднината си, тъй като растящата цена на акциите ѝ съвпадна със спад при ценните книжа в луксозния сегмент, пише Bloomberg.
След като тази седмица напредна с 11% през трите дни до четвъртък, пазарната оценка на Novo Nordisk достигна еквивалента на около 444 млрд. долара. Това е над капитализацията за 356 млрд. долара на LVMH, въпреки че разликата се свива леко в петък. Това става само шест месеца, след като LVMH стана първата компания в Европа, която мина прага от 500 млрд. долара.
Разликата в пазарната капитализация на Novo Nordisk и LVMH. Графика: Bloomberg LP
И докато успехът на Novo е стимулиран от пазарния ентусиазъм около медикаментите Ozempic и Wegovy, то LVMH се затруднява заради притесненията за бавното възстановяване на ключовия китайски пазар. Акциите на фармацевтичния гигант са нагоре с близо 50% тази година, докато френската компания успя да изтрие напълно ръстовете от 2023 г., след като по-рано през седмицата отчете по-бавен увеличение на продажбите заради забавяне на постпандемичния бум в търсенето на луксозни стоки.
Според Нийл Камплинг, партньор в Chameleon Global, разликата в представянето на двете компании отчасти е индикатор за позициониране, като се има предвид популярността на луксозния сегмент сред фонд мениджърите.
„LVMH и луксозните стоки бяха най-обещаващият европейски сектор в началото на третото тримесечие въпреки признаците за потребителски тревоги, притискащи всички наоколо“, посочи Камплинг в коментар.
И макар потокът от медикаменти за наднормено тегло на Novo и конкурента Eli Lilly & Co. да разтърсиха сегменти от продукти за бъбречна диализа до снаксове и търговци на дребно, Камплинг предупреждава за предпазливост заради притеснения за ценообразуването и възможни проблеми с доставките.
„GLP-1 (както са известни този тип медикаменти като Ozempic и Wegovy, бел. ред.) движи волатилността при инвестициите в здравеопазване сякаш е новото AI“, коментира още той. „С това идва риск и високи очаквания, такива, които ще трябва да бъдат оправдавани в дългосрочен план“, допълни Камплинг.