Най-големите компании в областта на морския транспорт в Европа искат постепенно да премахнат корабите, захранвани само с изкопаеми горива. Предложението беше обявено в петък в съвместно изявление на Mediterranean Shipping Co. (MSC), AP Moller-Maersk A/S, CMA CGM SA и Hapag-Lloyd AG – четири от петте най-големи превозвачи в света, съобщава Bloomberg.
Техният призив е част от по-широкия ангажимент за действия за намаляване на емисиите на парникови газове в индустрията, отправен към участниците в конференцията на ООН за климата, известна като COP 28.
„Искаме да видим края на доставките на кораби, които могат да работят само с изкопаеми горива“, изтъква Сорен Тофт, главен изпълнителен директор на лидера в индустрията MSC, който е базиран в Женева. „Конкретните доставки на алтернативни горива – и световно признатите цени на парниковите газове – са от съществено значение“, добавя той.
Корабоплаването е основен източник на въглеродни емисии и индустрията е генерирала повече от 1 милиард тона през 2018 г. Въпреки че секторът предприе някои стъпки към декарбонизация, напредъкът остава относително ограничен, като по-голямата част от световния флот все още работи с петрол. Алтернативните морски горива включват чисти форми на метанол и амоняк, както и втечнен природен газ (LNG).
Компаниите също призоваха за „механизъм за ценообразуване“, за да направи екологичното гориво конкурентно по време на прехода, както и за подкрепа на фирмите да се насочат към целите, определени по-рано тази година от Международната морска организация (МАЕ).
Тези необвързващи цели не са достатъчни, за да може светът да избегне покачване на глобалните температури с повече от 1,5 градуса по Целзий спрямо прединдустриалните нива, изтъкват от Международния съвет за чист транспорт.
Предприемане на мерки
Големите превозвачи, току-що преминали през двугодишен период на рекордни печалби по време на пандемията, полагат допълнителни усилия, за да подчертаят своята загриженост към околната среда, докато техните клиенти се опитват да ограничат въглеродния си отпечатък.
Базираната в Копенхаген Maersk разполага с кораб, който може да работи със зелен метанол и чака още 24 такива плавателни съда до 2027 г. Компанията иска да постигне въглеродна неутралност до 2040 г.
Междувременно CMA CGM заяви, че е похарчила близо 15 млрд. долара за декарбонизиране на флота си и ще разполага със 120 кораба, които могат да работят с метанол и LNG до 2028 г.
преди 11 месеца До: zelka007много сте интересни грантоядите и психодесните розови понита - няма значение за какво се говори, винаги го обръщате на Русия - тука в момента в чалгария е кенеff, какво му е подреденото? Управлява коалиция от крадливи мутри и наркомани. Западна Европа и тя е арабски кенеff - днеска един от гостите е ръгал с нож хора в центъра на Париж. Скоро като дойдат още гости от Азия всички що годе нормални ще искат да бягат в Русия ама ония няма да ни искат, щото *** на никой не му трябв ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца хаха ... меката китка се е развихрил , организирал си е меле от плюсчета и минуси ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: onezero007 ... мишенце ... аз и друг път съм ти казвал , ей ги де са рассийката и Поднебесната , фащаш чемодана , на трена и право там ... и си ти !! туканка сте мацинство , огромна част от хората искат да живеят на чисто и подредено място ... тамошната мизерия нема да идва тук , объркал си се нещо ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: zelka007...Тез зелени идиотщини идват от новите джендър комунисти - сащ и подчинения му гейташки съюз, след като принуждават хората да правят дивотии са длъжни те да решат проблема по изгоден за обикновения човек начин. Руснаците и китайците са си добре - те си строят Тецове и ползват *** на воля, нямат грета мунберг и на тях не им трябват платноходки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: onezero007 ... чекай са мишенце , кви хамериканци бръщолевиш ... ?! ... нали всичко идвало от Поднебесната кинкалерия и рассийката ... що ги мешаш са хамериканците не ми е ясно ?! що не са китайски с рассийски уран например ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: zelka007...какво толкова има да струва?? трябва да се задвижи едно витло - обикновен 10 мегавата реактор ще е предостатъчен ? Американците се скъсаха да се хвалят че произвели евтини малки модулни реактори 2 на 2 метра, да слагат по един на всеки контейнеровоз и се решава проблема с екологията, ако това е проблема де - като гледам как всички психо зелени либерасти *** срещу АЕЦ май не е това проблема отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: onezero007 ... това как всичко се правело и внасяло от азия даже нема да го коментирам ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: onezero007 ... аз мисля , че дори бегла представа нямаш колко струва една ядрена подводница , еле па ядрен реактор военен клас , работещ с 97% обогатен уран ... ти как си я представяш тази работа ... :))) ... защо уранът за комерсиалните реактори е обогатен 3% , а не 97% ... ?! ... я провери първо във викито и после дращи небивалици ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: zelka007Всичко което се продава в чалгария вече е вносно и на 99% го карат с кораби, единственият ефект който ще произведат е, че цените ще скочат с 1000% и някои хорица ще се нагушат с милиарди. Бих им се вързал на глупостите ако предлагаха евтина алтернатива, примерно ядрена енергия - щом има ядрени подводници предполагам, че няма да им е толкова трудно да направят ядрени контейнеровози. Ама те зелените все търсят нещо дето да е безумно скъпо и безумно по принцип. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 месеца До: onezero007 ... ти какво жизнено важно имаш да консумираш дето го карат с кораб ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар