Ако застрахователите бързо не получат яснота относно мерките за таван на руския петрол, танкери, натоварени със суровината могат да се окажат изоставени в морето или в близост до пристанища, коментира Ройтерс, позовавайки се на свои източници. В началото на декември се очаква затягането на правилата за търговия с руския петрол от Европейския съюз и Г-7.
През септември Г-7 се разбраха за таван на цената на руския петрол и ограничението трябва да бъде въведено на 5 декември. Но само три седмици преди тази дата няма конкретика как мерките ще засегнат транспорта и логистиката на петрола. Това носи риск, ако застрахователите установят, че корабите са натоварени с руски петрол с цена над тавана, да оттеглят застраховката по време на пътуването.
Това ще означава риск за околната среда, финансови загуби и нарушена логистика и ще усложни много стратегията за ограничаване на приходите, които Русия получава, за да води войната в Украйна, разказват източниците на Ройтерс.
Според анализаторите липсата на яснота означава също и че много компании ще изчакат да видят какво ще се случи, преди да сключат нови договори за доставка, тоест намаляване на количествата петрол на пазара. Ако изоставените кораби се превърнат в твърде честа гледка, резултатът от тавана на цената ще е съвсем различен от очакванията на коалицията срещу Русия, коментират застрахователите.
В индустрията настояват собственикът на кораба да провери дали изискванията за търговията са спазени, преди да се съгласи петролът да бъде натоварен. Реално това ще изключи отговорността на застрахователите и няма да има случаи за оттегляне на застраховката по средата на пътуването.
ЕС ратифицира механизма за тавана на цената на руския петрол, предложен от Г-7, но все още има доста правни подробности, които не са известни на застрахователите.
Източник на Ройтерс от европейските институции потвърждава, че времето е твърде кратко за уточняване на всички подробности, но те трябва да бъдат съгласувани с Г-7. Джеймс О`Брайън от Държавния департамент на САЩ, който е натоварен с координацията на санкциите срещу Русия, е категоричен, че страните от Г-7 ще бъдат готови за всички детайли и технически разговори.
Експерти коментират още, че трябва да бъдат уеднаквени мерките на САЩ, Великобритания и ЕС, защото в противен случай ще има проблеми при спазването на режимите. На 5 декември например ще влезе в сила и петролното ембарго на ЕС.
преди 2 години До: Tikva007 виж коментар 6 бе немного умен писател! ... Сащ е най големия производител на петрол, притрябвал им е вашия дизел! Ако преди войната са купували някой друг танкер поради няква чисто търговска причина, сега вече свърши тая.... а ти твърдиш че къпуват, и даваш доказателство статия от преди 9 месеца... е кажи не си ли тъъъп на Банаджия? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Няма да ти влизам в каруцарския стил и да ти отправям квалификации, защото не съм на това ниво. А ти дори не можеш да се видиш отстрани, защото човек, затънал в тиння от злоба до темето няма как да се огледа. Само бълбука нечленоразделно. Жалка история. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Криза за дизел, защото никой не кара коли на дизел. А камиони, автобуси, строителна техника и какво ли не, което прави икономически възможно американците да си купуват и карат коли на бензин, работи с твоята жлъчка и други злобарски секрети, които изливаш тук денонощно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Какво значение има от кога е стятията? Виж се какво си писал по-долу! И очите си си омазал с плюннки от злоба. Рекордни количества дизел са внасяни тази година от Русия в САЩ. Ето какво се е случило, след като са спряли да внасят: https://***.bloomberg.com/news/articles/2022-10-25/the-us-diesel-shortage-is-rapidly-devolving-one-supplier-says отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 да повторим специално за функционално неграмотния глууупак цико! статия от 3ти февруари 2022, ТРИ сесмици преди началото на войната, тъъъпи мой! днес сме 11 ноември!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Да, необорими доводи приведе! Глупаакоо, тъпакооо! Като няма какво да кажеш, това върши работа, особено в такава *уважавана* медия - Bloomberg Bulgaria. Нали затова ти я цитирах, защото тук живееш цял ден. Тук се храниш с информация и си гладиш егото. Жалка история, както каза днес мозъчният ти брат - скъсаният касскет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 Ей, верно е че си спрел у времето и нечовешки глууупав, а линка към статия от 3ти февруари 2022 дето си го плеснал долу го доказва! ... иначе разбрах от къде си я чул тая опорка, така че не се пъни, тъъъъпако! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: Към момента по-*** чавек от теб тук няма. Не коментирам другото недоразумение, което от време на време нарочно пише на развален български. От една културна матрица сте. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: khao: https://***.bloomberg.com/news/articles/2022-02-03/u-s-draws-most-russian-diesel-in-years-as-cold-weather-descends отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: Tikva007 консумират 3 пъти повече бензин от дизел !!! .. но видиш ли, внасят дизел от русия!или като за прозз човек като теб... ДВГ автопарка им ползва 75% бензин срещу 25% дизел! отговор Сигнализирай за неуместен коментар