IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Automobilwoche: София е фаворит за новия завод на VW

Решението ще се вземе в началото на юли не от Skoda, а от централата на Volkswagen във Волфсбург

10:37 | 26.06.19 г. 25
Автор - снимка
Създател
<p>
	Логото на германския автомобилен концерн Volkswagen пред фабрика на компанията в Пуебла, до Мексико Сити.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Логото на германския автомобилен концерн Volkswagen пред фабрика на компанията в Пуебла, до Мексико Сити. Снимка: Ройтерс

В списъка с фаворитите за новия завод на германския автомобилен концерн Volkswagen лидер е България с предложението си за производствена база до София. Турция е на второ място. Предварително решение за изграждането на предприятието ще се вземе до началото на юли, пише специализираното издание Automobilwoche

Информацията му се различава значително от анализ на реномирания германски Handelsblatt, според който предварително решение вече има и то е в полза на Измир преди всичко заради сериозни финансови стимули от страна на турската държава.

Според  Automobilwoche вече има вътрешнофирмени разговори за продажбата на производствен имот до София, а мястото, което концернът разглежда в Турция, е край Измир.

Баварското издание е категорично, че решението ще се вземе от централата на концерна във Волфсбург, а не от подразделението Skoda. Лично ангажиран и водещ процеса по подбор е директорът по производството и член на Борда на директорите Оливер Блуме, поясняват източници на изданието. Досега шефът на Skoda Бернхард Майер ръководеше операцията.

В завода се очаква да бъдат създадени между 4000 и 5000 работни места, а инвестицията от 1,3 млрд. евро го прави най-мащабния проект на Volkswagen за последните години. 

Skoda би искала да задържи правото за вземане на решение, тъй като то е от голямо значение за дъщерната компания, за да получи тя капацитети в бъдещия завод. Наскоро от концерна заявиха, че капацитетите на марката в Чехия са натоварени на 120%, поради което Skoda спешно се нуждае от нови производствени линии. Смята се, че ако те бяха налични през мината година, чешкият бранд би могъл да продаде още 100 000 коли само през 2018 г.

Разбира се, остава въпросът за местоположението. Наскоро Турция нееднозначно подчерта пред германски журналисти, че очаква да спечели надпреварата с България. В преговорите със София обаче участват немалко австрийски банки и инвеститори, твърди още Automobilwoche. 

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:00 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

12
rate up comment 20 rate down comment 2
Sokratus
преди 5 години
Човече в сянката, Млада болеслав е 45 хиляди души! Защо ли произвеждат там!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 11 rate down comment 11
Shadow1
преди 5 години
Аз не бих си построил завода на тяхно юясто до град с 51000 жители, ти щом мислиш че е същата работа строй. Но същота така и не съм радостен че отново в София искат да бъде. България няма много избор така е, но Варна и Бугас са идеални варианти, Пловдив не, защото не предлага нищо по-различно от София, но Варна и Бургас имат Черно море и с магистрала Черно Море ще имат бърза връзка с Истанбул...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 11 rate down comment 15
Sokratus
преди 5 години
Отделно от това подочух слухове, че сме обещали милиардна подкрепа!ББ няма да я даде без да има келепир за него!Вервайте ми
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 22 rate down comment 8
Sokratus
преди 5 години
5000 работни места може да ги подсигури всеки град с над 50000!?!А да бе говорим за притока на хора, който ще стане към него!?!Просто ББ прави услуга на някой с индустриална зона! Залагам на Кремиковци
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 13 rate down comment 15
s3
преди 5 години
Ти нещо на майтап го удряш, а? Защо подценяваш нашите депутати и ги пращаш да карат некакви раздънкани шкоди и волксвагени? Това са коли за народа и за масите, а за депутатите има по-подходящи марки автомобили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 35 rate down comment 2
superexpert
преди 5 години
БОЙКО ДА СЕ АНГАЖИРА И ДА ОБЕЩАЕ ЧЕ ВЕЧЕ ВСИЧКИ ДЪРЖАВНИ И ОБЩИНСКИ СТРУКТУРИ ПЛЮС ДЕПУТАТИТЕ БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ ЩЕ КАРАТ VW И ШКОДА.ЗАЩОТО СЕГА КАТО ГЛЕДАМ ПАРЛАМЕНТА СИ МИСЛЯ ЧЕ ЩЕ СТРОЯТ ЗАВОД НА МЕРЦЕДЕС ИЛИ БМВ.МАЛИЙЙ СЕГА В ПАРЛАМЕНТА ЩЕ ИСКАТ САМО БУГАТИТА.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 27 rate down comment 7
Sakamano
преди 5 години
Още ли продължавате да я дъвчете тая история? Ако ни изберат, изберат. Ако не - да са живи и здрави комшиите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 14 rate down comment 16
ABBA
преди 5 години
Блонди,що мислиш, че авва-та е против завод на VW в България?С 2 ръце за.Даже винаги съм карал VW - дойче юбер аллес!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 13 rate down comment 23
s3
преди 5 години
Не бива да е Пловдив, столицата ще е. Така се казва и в анализа, говори се за столицата ни, не за Пловдив. Инвестицията ще е добра, това са едни 5000 нови работника, със съпътстващи предприятия сложете още 5000, после и семсействата им, деца и т.н. грубо сметнато може да имаме едни нови около 20000 столичани, което ще е добре за столицата ни и ще се развиваме.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 50 rate down comment 6
melon
преди 5 години
Стискам палци да е в бг. Само предпочитам да е в Пловдив. София е достатъчно пренаселена.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още