Според различни статистики Солт Лейк Сити е градът с най-замърсения въздух в САЩ. Средното количество фини прахови частици там е 69 микрограма на метър, понякога достига 160. В Пекин, пословичен с непрогледния си смог, концентрацията често е 300 микрограма на метър.
В София в първите дни на януари станциите в Павлово, Надежда и Красно село отчетоха 450 микрограма на метър.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
преди 7 години Люксембург е на плато, какво ще задържа въздуха? Да не говорим какви ветрове са там през всички дни, това са Ардените. Но в същото време трябва да признаем всекидневното нахлуване на фронталиерите - граничните места в Белгия, Германия и Франция, където няма работа и идват по стотици хиляди дневно. София е особен случай - макар и на високо, софийското поле задържа ниско въздушните маси, защото отвсякъде е оградено от планини. Германците са си криели самолетите у нас пре ВСВ, защото през студените сезони всичко е в мъгла и отгоре не се вижда нищо. Само в подуенския подлез става някакво течение, но то е от нестандартното обгрижване на Владо Кузов. Достатъчно е човек да се качи по селата на Витоша и да види каква бяла пелена е, все едно е море. Виждат се и платноходки, ако имате въображение. Възможно е всекидневно малко замърсяване да води до натрупване на частици, ако не се разсейват. Добре е да се ограничи замърсяването, откъдето и да идва то, дори да е от калните *** на депутатите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Съгласен съм с всички по-долу негативни оценки за статията. Коментар 7 ми импонира много ,защото наистина има такива "коли" където след тях няма нужда от димка за да се скрият. И също, според мен, Мит1 не е мит,т.к. колите в София (коментирам там, че съм от Лагера) за съжаление са ПОВЕЧЕ от жителите. Е, няма как да няма тапи, димове напразно (чакайки зелено) и разбира се прахът от мръсните улици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Не бях забелязал още едно малоумно твърдение: "Емисиите от него също не са нулеви, разбира се, защото зависи как е произведено електричеството, с което го зареждане. Но България, която вече покрива над 18,4% от потреблението си от възобновяеми източници, няма проблем в това отношение."18% ама кога ? Щото баш зимата, когато са замърсяванията, по данни на самия сайт, ВЕИ-тата бяха под 4%, това с все ВЕЦ, ФЕЦ, ВяЕЦ и т.н.... И като как един електродвигател е по-чист, като токът в Бг над 40% е от ТЕЦ, които са основно на лигнити, имат КПД около 36% и са сред на-мощните замърсители в цяла Европа ? А когато т.нар. екологични коли се зареждат нощем, когато няма слънце за фотоволтаиците, когато ПАВЕЦ-а също се зарежда, къде отива цялата "екология" ? Ясно е къде - на кучето в гъ%а. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Каквото и да четеш тука , трябва да мислиш къде те "пързалят" ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години От няколко години се занимавам с този проблем и възможните негови решения.Тази карта НЕ дава информация за нивото на замърсяване на въздуха в съответната страна и нейните градски агломерации и е подвеждащо, че Инвестора пуска статия, базирана на нея.Искате да ми кажете, че Люксембург е най-мръсната страна в света ли бе Инвесторе? Или, че цялата необятна територия на Русия, където няма жива душа на десетки или дори стотици километри е също така изцяло силно замърсена ли? Просто отидете на сайта на Световната здравна организация, намерете статията в оригинал и прочетете за какво иде реч.Иначе проблемът е много сериозен и изисква бързи и решителни действия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Същите "компетенцци" дето едно време пробутваха дизелите като щадящи природата (по-малко СО2), сега ни пробутват електричките с напълно "безкористни" цели и само в името на нашето добро, бъдеще, деца и т.н.http://***.thegwpf.com/europes-green-madness-dieselgate-was-a-political-disaster/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Статията е по линията на "съвместната кампания" на "инвестор" и "Volkswagen" България, с която уж щели да ни запознават с проблемите и екологичните им решения. Същите тези от VW дето ги хванаха, че лъжат за еко нормите и преди 2 години разправяха, че бъдещето е в "чистия дизел" 0_0, а не в ел. колите и хибридите....Просто "инвестора" с всички му производни взима едни пари, за да прави реклама на VW, чрез лееееко насочване на шофьорите към напълно идиотските модели на VW. Нали бяха тествали специално новия плъг ин хибрид на пасат, който обаче при много леко каране успял да постигне само 50% от пробега при напълно заредени батерии и след това давал разход от 10++ в хибриден режим.Еми по-нагъл и *** начин за реклама не бях виждал... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години До Императора:Нали това казвам и аз - трафика не е намалял, но замърсявания над нормите нямаме НИКЪДЕ в София в момента. Дали ако е проблема в колите ( главния проблем ест.) то нямаше да имаме замърсявания над нормите и сега??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години 2ро защото София се намира в котловина и при трайно студено време без промяна в движението на въздушните маси, този въздух със замърсяванията остава "затворен" в котловината.Защо сега, когато автомобилите се увеличиха, защото "размразиха" голяма част от тях, стойноситите не надвишават 50??? ЗАЩОТО ПРИЧИНАТА Е В ПЕЧКИТЕ НА ВЪГЛИЩА, които масово се ползват в Павлово и крайните квартали на града. Дизеловите автомобили са толерирани от години в Европа, заради Немската политика, а в България дори не се следи за това дали този автомобил има право да се движи по улиците, при положение, че зад него непрекъснато има черен облак! Няма Контрол и няма желание от институциите да се вдигнат данъците на старите автомобили, за да се стимулира купуването на по-малолитражни и по-екологични нови автомобили. В момента данъка на стар автомобиил е в пъти по-нисък от този на нов такъв, а стария замърсява пъти повече.Статията е абсолютна глупост и защото най-опасно за хората е окислението на азотния оксид ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Ако това, което си написал е вярно, имаме си на 100% платена статийка. Въпросът е кой я е платил и с каква цел (не че банерчето под нея не е показателно) отговор Сигнализирай за неуместен коментар