МВР ще даде известен толеранс на водачите на автомобили, които имат застраховка към дружество "Олимпик", чийто лиценз беше отнет. Това заяви главен инспектор Росен Рапчев от отдел "Пътна полиция", цитиран от БНР.
"Реално погледнато в първите дни няма да санкционираме, а само ще предупреждаваме водачите. Ако ни предоставят полица на "Олимпик", в първите няколко дни ще им дадем възможност да ги предупредим да си сключат веднага застраховка и след това ще започнем да ги санкционираме", обясни Рапчев.
Над 200 хил. собственици на автомобили, клиенти на българския клон на кипърската застрахователната компания, от петък нямат валидни застраховки "Гражданска отговорност" и трябва да сключат нови полици.
Клиентите на компанията вече могат да сключват застраховки с друг застраховател.
Темата коментираха в студиото на Bulgaria ON AIR представителят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков и застрахователният брокер Васимир Радулов.
"От 00:00 ч. на 18 август клиентите на "Олимпик" няма да имат валидни застраховки", съобщи Васимир Радулов.
Според Христо Радков действията на Комисията по финансов надзор са неразумни. "Знае се още от май месец, но никой не е спрял българските шофьори да си сключват застраховките там. Защо никой не е предприел действия“, попита представителят на Българското обединение на шофьорите.
По думите му, ако сме застраховани в една компания, не можем да направим същата застраховка в друга компания, защото фондът е „заключен“. Той обясни, че през 2005-2007 г. застрахователите са имали силно лоби в парламента, затова в момента има високи санкции към водачите без застраховки.
"Може да бъде отнета книжката и автомобилът да се спре от движение", предупреди Радков.
Васимир Радулов посъветва да не залагаме винаги на най-ниската цена. "Знаем, че "Гражданската отговорност" е задължителна, не търсим качество, но като клиенти също имаме отговорност. Такива неща се случват не само в България. Всеки притежател на полица трябва да следи за нейната валидност", каза още Радулов и предупреди, че темата е с широки социални последствия.
Вижте още във видеото.
преди 6 години Е чеки чеки малко, сега да не го обръщаме на кой карал от 30 години и нямал едно причинено ПТП(познавам "пилоти" дето първото причинено ПТП им е след 40 години шофьорски стаж). Колко парички слагаш, че нямаш да причиниш ПТП близката година :) Имаш ли гражданска и причинил ли си щета-не плащаш, според мен е защита, която всеки трябва да я има. Отделно, самият факт, че си без гражданска автоматично те прави виновен за ПТП-то, независимо дали са ти отнели предимството или са те блъснали отзад, просто по подразбиране-ти си човекът ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години *ГО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години плащаш ако си виновен.Ако не можеш да поемеш този риск, значи по-добре изобщо не шофирай.ГД е измислена в голямата си част, за да покрива щетите на ***, които не могат да шофират и то предимно точно от/за скъпите возила и имущество, понеже обикновено точно имбецилите нямат пари да ги покриват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Лично аз не бих щофирал с изтекла/прекратена гражданска, защото при евентулни щети, аз ще трябва да плащам, а не застрахователят, а по улиците се движат доста скъпи возила, така че това е риск, който не мога да поема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Катаджиите може и до края на годината да им пуснат аванта, ама не е това проблемът, те не са страшни. Проблемацията идва при евентуални причинени щети на водач с такава полица. Тогава дали съдът ще им пусне аванта!? Или искът ще е към физическото лице, то да плаща... отговор Сигнализирай за неуместен коментар