IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ще се превърне ли България в притегателно място за концертите на големи музикални имена

Инфраструктурата е причината за отказа на звездите да идват у нас, посочи Стефан Еленков и подчерта, че промоутърският бизнес е изключително рисков

11:50 | 30.05.24 г.

Промоутърският бизнес е изключително рисков, тъй като загубите и печалбите са изключително големи и е рядкост компания да излезе на нулата. Плюсът на сектора е, че не страда по време на кризи, тъй като хората винаги намират средства за забавление. Единствено изключение направи пандемията, когато имаше ограничения за подобен тип дейности. Този коментар направи в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria Стефан Еленков, изпълнителен директор на Ticket Station.

Той обясни, че в повечето случаи, когато даден изпълнител изготвя плановете си за турне, промоутърите получават информация за това дали планира да премине през региона им. След това те започват да предлагат услугите си в организацията.

„Практиката с пиратстването на музика у нас вреди и на този сектор, тъй като изпълнителите виждат изключително ниски данни за продажбите си в дадена страна, което ги кара да я пропуснат, мислейки си, че нямат слушатели на територията ѝ“, посочи Стефан Еленков. По думите му с навлизането на стрийминг платформите това се променя и страната се забелязва от изпълнителите. Според него данните за слушателите не трябва да са водещ фактор при вземането на решения от страна на изпълнителите. За пример той даде Ед Шийрън, за чиито концерти промоутърите не преговарят директно с екипа на изпълнителя.

Еленков обясни, че големи компании организират турнетата на тези изпълнители и преговарят с местните организатори като Fest Team. „Инвестицията за организацията на събитието е на местния организатор, като в случая на английския изпълнител тя възлиза на 6 млн. евро с всички разходи“, поясни той.

Мениджърът съобщи, че концертът ще се състои на Националния стадион „Васил Левски“, но съоръжението има проблем, когато става въпрос за подобен тип събития. Той разкри, че тунелът не е достатъчно голям, за да могат да влизат камионите с оборудването за концерта, което се придвижва с 60 тира. „В момента компанията води разговори за разширението на тунела, с надеждата то да е завършено през 2025 г.“, добави Стефан Еленков.

Според него България не разполага с площи на открито, които са подходящи за големи концерти и събития. По думите му инфраструктурата в страната също възпрепятства провеждането им и често големи изпълнители пропускат България в турнетата си и предпочитат съседните страни за провеждането на концертите си. Еленков подчерта, че с изменението на продукциите през годините, които стават по-мащабни, са необходими „добри съоръжения и логистика“. Като възможности за провеждане на концерти с по-голям мащаб той посочи „Гребната база“ в Пловдив, която обаче също събира „едва 30 хиляди човека“.

„Концертите в по-малки зали и клубове са задължителни в бранша, тъй като възпитават публиката и привличат интерес“, е мнението на мениджъра. Той обясни, че правейки концерт за по-малко души, изграждат базата от фенове на даден изпълнител, така че след като той дойде отново в България, те могат да увеличат капацитета на залата.

Еленков смята, че най-малко след пет години може да се очаква възвръщаемост на инвестиция в музикалния бизнес. „Започвате с клубовете и малките изпълнители и постепенно надграждате“, разкри принципа на работа в музикалния бизнес Еленков. Той поясни, че в момента работят в организация от 12 компании, които заемат всеки елемент от провеждането и организацията на един концерт. „Бъдещите планове са насочени към разширение на Hills of Rock и инвестиция в по-малък столичен клуб“, съобщи той и се надява на все повече концерти на стадиони, защото страната ни се превръща в добра дестинация.

Къде е България на концертната карта на света и региона? Как може да се преустанови продажбата „на черно“ за концерти на големи музикални звезди? Какъв е концертният туризъм и маркетинговата политика на България? С какво ще допринесе сухопътният Шенген и влизането в еврозоната на музикалния бизнес?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:50 | 30.05.24 г.
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още