IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стивън Лилиуайт: Има много начини за изява на новите артисти и всички те са монетизирани

Обичам да избирам музикантите, с които работя на базата на това каква музика харесвам аз самият, сподели звукозаписният продуцент

11:00 | 23.05.24 г.

В днешно време има много начини за изява на новите артисти и всички те са монетизирани. Вече няма "пазач на ключовете". Никой не пази вратите на славата и популярността и всеки може да пусне своята музика – в Spotify, в YouTube, в TikTok – и това не струва нищо. Това коментира в предаването "Светът е бизнес" на Bloomberg TV Bulgaria звукозаписният продуцент Стивън Лилиуайт.

„Има много повече музика и вече няма експерти, които да посредничат и да стоят между вас като музикант и публиката", заяви той. И добави, че е късметлия, защото цял живот работи с групи, чиято музика обича. „Обичам да избирам музикантите, с които работя на базата на това каква музика харесвам аз самият и никога не мисля за това дали групата ще е успешна. Засега, през последните 40 години, вкусът ми не ме е подвеждал“.

Лилиуайт е носител на Ордена на Британската империя за заслуги към музиката и шест награди Grammy. Продуцент е на легендарните U2 и Rolling Stones, както и на множество други, между които Siouxsie And The Banshees, Dave Matthews Band, Peter Gabriel, 30 Seconds to Mars, Morissey, Chris Cornell, The Killers, Crowded House и др.

Стивън Лилиуайт е в България за участие в тазгодишното издание на Българската музикална конференция SPIKE Bulgarian Music Showcase. Тя се провежда от 23 до 25 май в Пловдив.

„Днес музикантите не разчитат на студийни записи по начина, по който това ставаше преди, обясни звукозаписният продуцент. – Много повече пари се правят от концерти и турнета, но без записите няма как да има и турнета и доходи от там. Затова трябва да има добри записи. Защото, когато музиката вече я има, има много начини да се правят пари, въпреки че днес светът е различен“, сподели звездният продуцент.

Стивън Лилиуайт припомни, че преди се правиха записи, а след това се отиваше на турне, за да се продават. „В момента записът е като рекламната фланелка, която си купуваш. Обличаш фланелката веднъж или два пъти, купуваш новия албум на любимата си група и го слушаш веднъж или два пъти. Но всъщност продължаваш да си слушаш старите песни. Така правят парите си утвърдените музиканти“, отбеляза продуцентът.

Лилиуайт обясни, че преди времето на интернет и мобилните телефони имаше хора, които държаха в ръцете си ключа към славата на музикантите. „Сега вече няма такива хора. Музикалните лейбъли първо трябваше да те изберат. Първо минаваш през това. Подписваш договор, но когато направиш записа има само едно място, където хората можеха да те чуят – радиото. Чак когато преминеш през тези стъпки, ставаш известен“, припомни той.

За работата на музикалния продуцент Стивън Лилиуайт сподели: "Описвам работата си така: аз съм като капитан на кораб. Записът е нашият кораб. Навигирам работата така, че да стигне от точка А до точка Б и да акостира успешно. Има много добри кораби, но някои от тях, като „Титаник“, никога не стигат до крайната си дестинация. Това е работата в студиото. Моята работа е да направя качеството на записа възможно най-добро, така че музиката да звучи по възможно най-добрия начин". 

Все още ли британската музикална сцена диктува посоката на рок музиката? Как се прави бизнес с музика? Какъв е пътят в музикалната индустрия от виниловите плочи до дигиталната ера? Как се извежда най-силната страна на една музикална група? Може ли да се прогнозира излизането на хитове? Къде са пресечните точки на музиката и политиката?

Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да гледате тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:00 | 23.05.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още