ЕС прибърза със залагане изцяло на електрификацията и електромобилите като единственият вариант за бъдещето на автомобилните паркове. Това коментира Калоян Желев, автомобилен експерт, в предаването "Светът е бизнес" по Bloomberg TV Bulgaria.
Електромобилите имат добри качества, но залагането само на един енергиен източник не е добра идея, смята той. Сега Европа бере първите горчиви плодове от това решение, като те няма да са единствените. Целта е автомобилният парк да бъде декарбонизиран, а електрификацията е един от възможните инструменти за постигането ѝ, а ние си представихме средството като цел и забравихме, че има други по-бързи, по-евтини и по-ефективни методи, заяви още гостът.
На автоизложения в Китай се вижда пълната доминация на електромобилите в страната. Китай има повече контрол на наличието и залежите на литий, отколкото страните от ОПЕК разполагат върху петрола, каза Желев. Той допълни, че страната освен контрол върху лития, разполага и с усъвършенстваната технология при електромобилите, което прави крайният продукт опасно конкурентен.
Гостът обясни, че складовете на производителите на електромобили са пълни, тъй като продажбите се забавиха по света. Той допълни, че е било грешка от страна на Европа да се фокусира догматично само върху електромобилите и тяхното приемане, а сега ЕС се сблъсква с последствията на това решение. След като първите приемници на електромобилите се изчерпаха от пазара, тъй като вече притежават електрическо превозно средство, липсват достатъчно купувачи, които да поддържат пазара.
Взетите решения на управленско ниво в автомобилната индустрия дават отражения със закъснение, като чак сега се виждат проблемите от агресивното налагане на елекртомобилите. Гостът смята, че възобновяване на нормалното състояние на сектора е много трудно и то ще дойде със закъснение, ако се вземат решения сега. Тепърва ще станем свидетели на преките отражения на субсидиите, които бяха предложени от редица Западни държави за покупката на електромобил. Той допълни, че те накараха хората да се интересуват само от субсидията, а не от качеството на закупения продукт.
Целия разговор може да гледате на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 6 месеца Съпрyгът ми и аз свaлиxме излишнитe килoгpами бeз диeтa и cпopт и самo за две сeдмици. Най-ефeктивното лeкаpcтвo, което помогна на милиoни и ще ви пoмогнe:---- https://shorter.me/keto отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: RoyBatty кви глууупости си написал, не е истина! субсидии каквито има за въглищата не е имало никога... а за въглищата все още има! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца "Тепърва ще станем свидетели на преките отражения на субсидиите, които бяха предложени от редица Западни държави за покупката на електромобил". "Субсидии"? Какви "субсидии"? Имало ли е "субсидии" в България? . Тук мрежата станции за зареждане е "мижава" и няма почти никако насърчаване на продажбите на ел. автомобили ... А имаме ел.продукция, за която няма потребление и се изнася на безценица отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца г-н Желев винаги го изслушвам с интерес ... четвърто съображение да споделя ... при изброените от мен европейски производители , като цяло всички имат в продуктовата си гама поне един модел с възможност от 500+ км пробег (вярно в сегмент обикновено по-скъпичък) и нямат такива с пробег под 200-250км ... искате ли да се обзаложим какви ще са тези цифри след 4-5 години ?! особено след като заработят масово европейските фабрики за батерии и развойните центрове към тях ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца г-н Желев винаги го изслушвам с интерес ... трето съображение да споделя ... в момента изброените от мен европейски автомобилни производители , всички имат в продуктовата си гама хибриди ... въпреки , че под тази дума се крие палитра от технологични решения , те изпълняват една и съща функционалност ... в момента европейският клиент има огромен избор от решения . все пак тези неща не са проектирани януари и пуснати за производство март месец на текущата година ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца г-н Желев винаги го изслушвам с интерес ... второ съображение да споделя ... автомобилната индустрия в Европа не трупа непродадени електрички !! вижте волво , рено , пежо , ситроен , фиат , опел , форд , бмв , мерцедес , ауди , шкода , сеат ... има едно изключение , няма да го споменавам щото по неква причина ме трият , дето тежи кат воденичен камък и с него олицетворяват цялата индустрия ... ако има грешни решения , то те се дължат на лобирането на управителният им съвет ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца г-н Желев винаги го изслушвам с интерес ... некои съображения да споделя ... продажбите на ВСИЧКО се забавят , не само на автомобили . общувам с доста колеги от различни отрасли ... единствено съоръженията за боеприпаси и оръжия работят в момента с поръчки от 5-7 годишен хоризонт ... :))) ... общото забавяне е контролирано , за да се спре безумната инфлационна спирала . факт !! ще оцелеят приспособимите , да използвам Дарвин ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: cyclop, aaa недей така обижда кухича, може да е кухх, ама си е нашият кухх. Да внимаваме, че ей сега ще дотърчи скъсаният_презерватив от намайната си и ще стане страшно! :}:}:} Иначе ние си знаем колко е умствения капацитет на нашия човек. "Хихи..." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: cyclop неукк идииот, вместо да пишел алабалистики както обикновенно, покажи това "решение" моля... как Ес е решило и как сега не се произвеждат коли с ДВГ и сигурно не се продават?... покажи и как е взела това решение и за Китай... басиии *** опоркаджии и тъъпаци дето сте отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 месеца До: khao пич, недвусмислено ясно стана отдавна, че си пълен оллигоффрен. Естествено че е на ЕС и на другите джендерастии това "решение" да се заменят нормалните втомобили с играчки на батерии, дори с твоята нулева информираност и базова интелигентност, би трябвало да си чул за това отговор Сигнализирай за неуместен коментар