„Наблюдава се желание от страна на българските бизнеси да използват платформата за съдържание с цел реклама", посочи той и обясни, че TikTok дава възможност да се достигне до широка аудитория, което е добре за големите бизнеси, удобен е за компаниите, разчитащи на директни продажби, и това го превръща в среда и за малките бизнеси.
Според него за успешна рекламна кампания в TikTok е нужна креативна концепция. Експертът посочи, че платформата дава възможност на всеки потребител да е автор на съдържание, като начинът, по който работи алгоритъмът е различен от другите платформи и улеснява създателите да достигат до голяма аудитория.
Марин Агандеров смята, че дори законът за ограничаване на TikTok да бъде приет в САЩ, то той би бил атакуван в съда. „В щата Монтана бе прокаран подобен закон, който съдът отхвърли. В сценария, в който законът бива приет, ще създаде неудобство за голяма част от създателите на съдържание, но съществуват алтернативни платформи като YouTube и Instagram, които пуснаха подобни формати на съдържание, конкурирайки се с TikTok“, прогнозира експертът.
Той е на мнение, че законът, приет в Камарата на представителите, ако бъде приет и в Сената и подписан от президента на САЩ, ще ограничи използването на TikTok в страната или ще задължи продажбата му.
Агандеров смята, че това изглежда като демонстрация на сила от страна на законодателите в изборна година и е на мнение, че по-скоро законът няма да бъде приет. По думите му, ако този закон мине, възможно е TikTok да се принуди да продаде бизнеса си.
„Естествено, големите технологични играчи започнах да се ослушват около такава сделка, даже бившият главен изпълнителен директор на Blizzard е влязъл в контакт с ByteDance (компанията майка на TikTok) за потенциална покупка на платформата. Броят се на пръстите на едната ръка – компаниите, които биха могли да купят TikTok като платформа“, разкри експертът.
Марин Агандеров не смята, че скоро ще видим инициатива за забрана на платформата в ЕС, защото не се наблюдава притеснение сред създателите на съдържание в Европа.
Кой ще спечели и кой ще загуби от ограничаването на TikTok? Колко са активните потребители на платформата в САЩ? Как се водят рекламни кампании в TikTok?
Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.