IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кога българският бизнес ще може да използва рекламните опции в TikTok?

Ако съдът в САЩ ограничи със закон TikTok, създателите ще мигрират към алтернативни платформи, посочи Марин Агандеров, управляващ партньор в "ТалантМедия България"

13:58 | 18.03.24 г.

В България още липсват рекламните опции в TikTok, което оказва влияние върху различните начини на монетизация, карайки бизнесите да рекламират само през създателите на съдържание. Този коментар в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria направи Марин Агандеров, управляващ партньор в "ТалантМедия България" (Talentmediatv), единствената YouTube сертифицирана мрежа от канали в България.

„Наблюдава се желание от страна на българските бизнеси да използват платформата за съдържание с цел реклама", посочи той и обясни, че TikTok дава възможност да се достигне до широка аудитория, което е добре за големите бизнеси, удобен е за компаниите, разчитащи на директни продажби, и това го превръща в среда и за малките бизнеси.

Според него за успешна рекламна кампания в TikTok е нужна креативна концепция. Експертът посочи, че платформата дава възможност на всеки потребител да е автор на съдържание, като начинът, по който работи алгоритъмът е различен от другите платформи и улеснява създателите да достигат до голяма аудитория.

Марин Агандеров смята, че дори законът за ограничаване на TikTok да бъде приет в САЩ, то той би бил атакуван в съда. „В щата Монтана бе прокаран подобен закон, който съдът отхвърли. В сценария, в който законът бива приет, ще създаде неудобство за голяма част от създателите на съдържание, но съществуват алтернативни платформи като YouTube и Instagram, които пуснаха подобни формати на съдържание, конкурирайки се с TikTok“, прогнозира експертът.

Той е на мнение, че законът, приет в Камарата на представителите, ако бъде приет и в Сената и подписан от президента на САЩ, ще ограничи използването на TikTok в страната или ще задължи продажбата му.

Агандеров смята, че това изглежда като демонстрация на сила от страна на законодателите в изборна година и е на мнение, че по-скоро законът няма да бъде приет. По думите му, ако този закон мине, възможно е TikTok да се принуди да продаде бизнеса си.

„Естествено, големите технологични играчи започнах да се ослушват около такава сделка, даже бившият главен изпълнителен директор на Blizzard е влязъл в контакт с ByteDance (компанията майка на TikTok) за потенциална покупка на платформата. Броят се на пръстите на едната ръка – компаниите, които биха могли да купят TikTok като платформа“, разкри експертът.

Марин Агандеров не смята, че скоро ще видим инициатива за забрана на платформата в ЕС, защото не се наблюдава притеснение сред създателите на съдържание в Европа.

Кой ще спечели и кой ще загуби от ограничаването на TikTok? Колко са активните потребители на платформата в САЩ? Как се водят рекламни кампании в TikTok?

Целия коментар гледайте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:59 | 18.03.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още