Компаниите, както в глобален мащаб, така и в България свиват с между 10 и 20% бюджетите си за реклама след удара от пандемията. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Иванка Кючукова, изпълнителен директор на Havas Group България.
Кючукова посочи, че голяма част от рекламодателите са избрали да изчакат в първите няколко месеца на пандемията, за да видят какво ще е развитието ѝ. Други рекламодатели са отложили част от кампаниите си, стана ясно още от разговора.
Гостът отбеляза, че ситуацията е променлива в зависимост от сектора, като рекламите в туризма и хотелиерството например са били замразени.
Експертът обаче препоръча дружествата да не се отказват от връзката с клиентите си.
“Компаниите не трябва да спират да комуникират с крайните си клиенти, защото възстановяването иначе би било много по-трудно и по-скъпо”, категорична е тя.
Кючукова отбеляза, че данните за рекламния пазар у нас през 2019 г. все още не са излезли, като обаче посочи, че се очаква секторът да е стабилен и с минимални ръстове спрямо предходната година, тъй като още тогава е започнала предпазливостта на бизнеса. “Хубавото е, че се появиха и нови играчи на пазара”, изтъкна експертът.
“Да имаш нов клиент в 2020 г. е изключителен късмет”, каза още Кючукова.
Вижте целия разговор на сайта на Bloomebrg TV Bulgaria.