Най-страшната нагласа е търсене на оцеляването. Голяма част от компаниите в момента се опитват да прескочат кризата, да я преодолеят и да оцелеят. Това е стоене в окопи и е много грешна стратегия. Такова мнение в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването “Светът е бизнес”, изрази Любомир Гетов, собственик на консултантска агенция "Анадър Пойнт Адвайзърс".
По думите му много малко компании мислят и развиват стратегии за превземане на нови пазари, каквито според него безспорно ще се открият.
Гетов смята, че освен изграждане на стратегия за оцеляване, е нужна и стратегия за навлизане в нови сегменти и изобщо търсене на нови възможности.
Според него компаниите трябва да продължат да отделят средства за маркетинг.
“Всяка една маркетингова активност в момента се забелязва и запомня много повече, отколкото преди три месеца”, коментира консултантът.
Любомир Гетов призова малките и средните компании да помислят какво са отлагали да въведат до момента и да го направят възможно най-бързо.
“Това ще ви послужи като инструмент за превземане на нови пазари. Не мислете само за оцеляване, а и за развитие”, добави той.
Какво представлява стратегията “син океан”? Как Централна Азия се справя с пандемията?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" вижте тук.