"Аз много обичам да майсторя някакви неща. По образование съм архитект, но изпълнението на нещата ми е страст. Поводът беше един конкурс за велосипеди през 2010 година", разкри той.
Две години след това Ангелов прави първите прототипи.
"Беше ми интересно дали идеята може да сработи на практика. Прототипите бяха с подръчни материали, некараеми", обясни изобретателят откъде е тръгнал.
По-зрелите модели идват през 2013-2014 г.
"Тогава със съоснователя на "Колелиния" решихме да представим този продукт пред света. Следващата стъпка на любопитството беше как ще реагират хората", спомня си изобретателят.
Първото финансиране получили за 100 велосипеда и в една малка стаичка ги произвели.
"Това беше най-ценният урок - да минем през пътя на производството на колела. Нещата на теория са едни, на практика - други", смята Мартин Ангелов и обяснява, че това е било "реална симулация".
И добавя: "Същата година бяхме готови с новия модел".
Колелата се сглобяват в София, най-много компоненти се правят в България, но стандартните велосипедни компоненти като вериги, гуми и т.н. се внасят.
Сега в "Колелиния" могат да се правят до хиляда полуколела на месец.
"Това е нов тип спорт, нов тип движение, една нова култура. Хората го възприемат като играчка, като забавление, но смятаме, че има сериозен потенциал да е продукт, който да върши работа и да е съпоставим с колелото", убеден е изобретателят.
Според Ангелов то тренира баланса на тялото.
От 10 до 15 минути трябват за да се свикне с колелото и повече, докато започне човек да се чувства комфортно, показва опитът.
"Най-голям интерес има в Щатите, Западна Европа, Азия, в България имаме по-малко клиенти", информира Ангелов и посочва, че цената на новия модел е 600 евро.
"Това е нещо различно и хората като цяло проявяват интерес към нови неща, но не всеки се доверява", смята Ангелов.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 4 години мави, не можа, не може, ама не може бе, да попиваш само с тяло ускурения, центростремителни и центробежни сили и да викаш на това спорт. Ските и сноуборда разчитат на ПЛЪЗГАНЕ. ТОЗ, ХАЛСМЪРТНИКА исак де те размета като пръскачка из лози и при това да напрегаш мусули до краен предел. ужасен съм. чисто самоубийство за юзюра. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ядосах се, щото искат само да продават и да увреждат купувачите си. Аз карам по 200,300,400,600 к с велосипеда. наведнъж и за време. Та, от две премятания видех как след 20 к съм в болницата и инвалид с техната играчка. ОК, има си наивници и млади гъзари дет ше си го земат това. Аз искам да предпазим другите, които искат да спечелат здраве и удоволствие от велосипеда си. И затва - най-доброто е РАННА ГРАДИВНА КРИТИКА и фалит за тез. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Браво на иноваторите. Добра играчка, но само като такава може да се възприема от пръв поглед. Не бих си купил т.к. не виждам практически предимства освен прибирането в багажника. Може би за скейтъри-скачачи е интересно, но за нормален велосипедист който иска лесно придвижване на какъвто и да е терен е безсмислено. Нещо повече прекалено голям меринджей съм за да карам прав :).Сноуборд мога да карам, но не харесвам т.к. е прекалено бавен по писти в сравнение със ски, но признавам, че за дълбок сняг с голям наклон има техническо превъзходство пред пистови ски. Това чудо го рекламират от няколко години и все си остава екзотика и няма масовост. Пожелавам им да има, но и като екзотика могат да се печелят пари - УСПЕХ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Дай го малко по-полека... ;) Или смърт и за ските и сноуборда...? Видно и от самолет е, че джаджата не е за возене на лоясали за дници, а за спорт, който от своя страна често бива екстремен и травмоопасен... Един класически велосипед в ръцете (краката) на маунтийнбайкър-спускач може да бъде доста по-смъртоносен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Страхотна иновация!!! Браво на компанията и инжинерите и. Българи юнаци и юначки :)! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Като СТРАСТЕН велосипедист ви казвам - РАЗСТРЕЛ ЗА ТОЗ, МИСЛИТЕЛЯ Е НАЙ-МЕКОТО МУ НАКАЗАНИЕ.*** МАЙКАТА НА ЧОВЕКА В ТОВА НЕГОВО "ИЗОБРЕТЕНИЕ". *** *** - ***! БОЛЕН МОЗЪК!Що ше попитате вие - твърдъ това? Ного просто: цялата тежест на тялото се мести върху колената, прасците, колянната става и бедрата. Тоест, вместо предимствата на велосипеда - щадене на ставите поради опората на седалката и конструкцията - имаме пълен погром върху тях. Възможно е само при една лека обиколка от 20к да СКЪСАШ КОЛЯННА ВРЪЗКА, СУХОЖИЛИЕ, МУСКУЛ, РАЗТЯГАНЕ НА СУХОЖИЛИЯ, БОЛКИ В ПРАСЦИТЕ, СКЪСВАНЕ НА АХИЛЕСА - И ТОВА: ПОРАДИ МАЛОУМНАТА КОНСТРУКЦИЯ! ТЯЛОТО СЕ МЕТА ЛЕВО-ДЕСНО БЕЗ ОПОРА И РАВНОВЕСИЕ!!!!!!Смърт за идеята и катастрофа за мислитела. амин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ами малко е ... даже без спирачка можеш да забиеш нос , само едно паве да няма някъде или да има по-височко бордюрче ... да идеш от офис сграда А до офис сграда В по асфалтираната алея , един тигел да теглиш за пред колежките става , за друго не става ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Добре, колелото го преоткрихме. Да се готви топлата вода!Шегувам се. Пожелавам успех на производителите. Знам какво е да започнеш бизнес от нулата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Ето едно истинско ревю: https://***.youtube.com/watch?v=R3NeRXzYmHw отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години междуосието ми се струва късо ... за двуметровите тупани като мен ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар