Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода. Поради тази причина компанията избира страна, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб. Това обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Св. Климент Охридски".
„На територията на Турция отдавна има автомобилостроене. Тя е доказала способността си да бъде страна, в която може да се произвеждат автомобили, посочи той и отбеляза, че е успех изобщо държавата ни да се коментира като локализационен избор. – България може и трябва да произвежда автомобили, въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка, или не трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили.“
Според Косьо Стойчев в нашата страна вече има подобрения за инвеститорите, но може да се направят още, за да се печелят подобни инвестиции. “Част от тях са свързани със запазването на големи територии, които компактно да отговарят на условията за привличането на такъв голям производител, както и намирането на механизъм с много сериозни държавни гаранции за покупката на произвежданите автомобили”, каза доц. Стойчев.
Той препоръча страната ни да се подготви административно “малко по-сериозно”.
“Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено количество население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод“, категоричен е експертът и напомни, че в момента сме в ситуация, в която работната ръка мигрира от фирма на фирма, а българското образование вече изцяло е ориентирано към хуманитаристиката.
Какво още каза доц. Стойчев вижте във видео материала.
преди 5 години Защо избраха Турция ли?Защото от много отдавна на немците са им известни мутренските номера в България независимо кои политически пионки управляват страната. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Преди да нарочим лошия ЕС за виновен, замислете се колко завода отвориха точно защото сме част от ЕС. Не забравяйте, че Турция има специално споразумение за безмитна търговия с ЕС. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Да не забравяме, че България вече изхвърли два световни производителя на коли - Рено и Ровър. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Има нещо шизофренично в Европа - от една страна налагаш санкции на Турция, защото рови газта в шелфа на Кипър, а от друга - инвестираш 1 млрд. в нов завод там. Налагаш санкции на Русия, заради Крим, но строиш Северен поток и се правиш, че не забелязваш квази-войните по границите на съседите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години деу не са отваряли завод в румъния . в крайова фабриката си е такава от 1976 . деу купиха от румънското правителство участие , достроиха фабрика за двигатели и скоростни кутии . онези тико и есперо дето ставаха на купчина ръжда за няколко години са от там . при условие че правителството държи 49% от завода могат да не плащат колкото си искат данъци :))) . справка кремиковци , химко , тец марица изток 2 и прочие . та , там завода е бил за 200х коли на година и около 300х двигателя . докато деу го управляват никога не са продавали повече от 25х на година . историята на деу ти е известна предполагам , да не влизам в детайли :))) . форд го приватизират на 70% мисля че беше през 2008 и лека полека са го вдигнали на крака . инвестирали са над $1млрд , модернизиране и оправяне на поточни линии и организиране на доставките , увеличаване на капацитета на 300х за година . в момента произвеждат форд конект(пикапчето) , форд екоспорт(паркетно сувче) , форд пума - отворих да видя , не знах точно какви фордове правят :))) ... за по-миналата година са произвели 41х форда , за миналата 120х , за тази се надяват за 140х. , дори не е натоварен наполовина . да , правителствата помагат по малко с разни неща , но не е безгранично това . или си могат да произвеждат и да плащат данъци , справка форд , или не могат - справка деу :))) . в БГ има сигурно са повече от 50 вече , големи производтели на авточасти и компоненти и се увеличават . въпрос на политика е малко и на време да имаме и тук производство на цял автомобил . не стана с vw , здраве да е ... не са само те :))) . тесла също търсят да строят завод в европа :)))"Всички тези практики са забранени в ЕС. Докато България е член, завод за автомобили няма да има. Чиста логика!"-------------------------------------------------голяма част от фабриките дето се навъдиха за авточасти и компоненти са през последните 3 петилетки , сам си отговори на твърденията в последното ти изречение . и си свободен да напуснеш държавата и ЕС ако нещо не ти харесва , никой не държим насила тук :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Когато Деу отвори завод в Румъния им опростиха данъците за 10 години и вносните мита за 5 години. Но тогава още не бяха в ЕС.Мерцедес построи преди няколко месеца завод в Подмосковието. Няма да плащат данъци 10 години.Турция предложи финансови стимули на Фолксваген.Всички тези практики са забранени в ЕС. Докато България е член, завод за автомобили няма да има. Чиста логика! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години банда стига с тези негативизими :))) ... човека си го казва , голям успех е че ни слагат в сметките с турция . не е станало , няма драма , следващите ще ги привлечем , големи размествания предстоят в цялата индустрия . бих насочил вниманието на почитаемата аудитория на сайта към този анализ :https://enterprise.bg/blog-news/bulgaria-proizvodstvo/хе хе 18-ти от 20 ще кажат песимистите , аз бих отбелязал ... 18-ти ама от 48 дестинации дето се следят , нищо че индекса е от 20 , и още около 100 които въобще не влизат в сметките дори ... фрий .pdf на самото изследване ще ви излезне като гугълнете Manufacturing Risk Index (MRI) 2019 . ами вярно , не сме чехия - тя е на 6-та позиция , ама си светим на световната карта като дестинация :))) , а огромна част от света въобще не примигва дори ... мдааа , дали може по-добре ? ами със сигрност може , но за момента това са реалните възможности ... до скоро дори не присъствахме на инвестиционните карти . само вижте колко нови предприятия се отвориха в близките години , разширяват се стари . държават ни се интегрира индустриално лека-полека в световната снабдителна верига и си заема достойно място . а в сметката за vw тия дни сефте научих , че катарски инвестиционен фонд държи 17% от групата и тяхното мнение е взето под внимание за решението :))) , а то още отначало си е било за измир ... има и политика в това решение , на която няма как да въздействаме на този етап ... цитирам :Към настоящия момент в Българската агенция за инвестиции (БАИ) има над 60 проекта в процес на сертифициране, които са на стойност 1.7 млрд. лв. с потенциал да бъдат разкрити още 7000 нови работни места.... всеки сам да си прави сметката :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години бойкот на марката на Хитлер!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години един бегъл поглед на сайтовете за работа показват, че Германия засмуква всякакви специалисти от България. не е тайна, че огромна част от тези отиващи да работят там електромонтажници, всъщност са дипломирани инженери тука. как тогава да се постигне ниво, ако няма такива специалисти, те работят там. Германия като представящ се мотор на Европейския съюз, не трябваше ли да инвестира в Европейска страна, след като искат от нас непрекъснато "Европейска солидарност" и ни говорят за "Европейски ценности". За какво ни е тогава този Европейски съюз? И моля, не ми говорете, че Фолксваген била независима от държавата фирма и Германското правителство не можело нищо да направи. Щом Тръмп го прави по този начин, и тези трябва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Бе я стига с тези глупави статии - що не избрали България...?! Никога не са мислили да избират България! Вкарали са ни всхемата за парлама, да се дига шум и че уж се чудят, та да не си помисли некой, че са скроили отдавна гащите с Ердо ефенди... Завод на VW в България - може, ама за болтчета и щипки за тапицерията... ама и те ше им излезат по-скъпи тука отколкото у Турция... отговор Сигнализирай за неуместен коментар