Сделката, с която мобилният оператор за България Теленор бе продаден на инвестиционната група PPF Group, не би трябвало да промени нищо значително на пазара, смята бившият министър на транспорта и член на управителния съвет на Асоциация „Телекомуникации“ проф. Антони Славински в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че финансовата група PPF Group има достатъчно опит и в мобилните телекомуникации и е представена в редица страни, сред които и в Западните Балкани.
Може би един инвеститор е добре дошъл тук, каза още Славински.
„Трябва да обърнем внимание, че нашият пазар е достатъчно конкурентен по отношение на мобилни оператори. Трите големи мобилни оператора, които функционират тук, са си разпределили почти по 1/3 от пазара. Специално Теленор държи около 33%, иначе има малка разлика между другите два. След тази сделка ще се засили конкуренцията, но не трябва да се счита, че картината ще промени коренно“, смята той.
Бившият министър сподели, че според него причината за сделката не е само една и тя може и да е част от промяна в политиката на самата Норвегия. Според него там има определени тенденции, които влияят и върху техния основен оператор.
„Освен това са решили да се пренасочат към други пазари, към които смятат, че има голям резерв за ръст. Тук пазарът е достатъчно наситен и се търси качество, разнообразие, а не ръст на абонатите“, е мнението на проф. Славински.
Той коментира още, че на първото заседание от есенната сесия Народното събрание ще обсъди годишните доклади на Комисията за регулиране на съобщенията за развитието на секторите "Телекомуникации" и "Пощенски услуги" в страната.
Според него първото впечатление, което се получава от него е, че за първи път има спад в обема на пазара в оборота, в пари.
„Той е около 2,5 млрд. лева и има около 2% спад. Според мен това не се дължи на намаляване на услугите – напротив, те са нараснали, но са поевтинели. Едната причина за поевтиняването е нарастващата конкуренция, а другата бих нарекъл държавната намеса от страна на ЕК, която промени рамките на роуминга. От друга страна обаче гражданите на ЕС са доволни. Има и положителен елемент, с оглед на интеграционните процеси“, посочи професорът и допълни, че “по-впечатлително и негативно е спадът на инвестициите, който е с около 13%”.
По думите му, ако това е еднократна стъпка и ако се възстанови в следващите години не е страшно, но е страшно, ако високотехнологичните компании намаляват инвестициите.
„В доклада има чудесна информация. Като пример мога да дам преносът на данни и достъпът до интернет. Мен ме впечатлява много, че 66 на 100 от потребителите използват интернет със скорост над 30 MB. Съвсем скоро ще се окаже, че сме една от водещите страни в Европа в това отношение“, е мнението на Антони Славински.
Повече вижте във видео материала.
преди 6 години Колкото е конкурентно при горивата толкова е конкурентно и при телекомите.Където и да погледнеш в политиката или икономиката на България е картел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години и принципно е mbps ... а не само Mb, *** нали си чел, как да знаеш ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години едно и също е, не се пъни да остроумничиш ... верно че трябва да кажат тия 30 в секунда ли са, или в час или в ден :):)щото за мегабитите е по дефаулт са в секунди. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Съгласен съм с теб. Преди няколко месеца трябваше да преподпиша договора си. Офертите и на трите оператора се различаваха с по-малко от лев за номер! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ха ха.. пазара при мобилните оператори бил конкурентен... За да е конкурентен този пазар трябва да има поне 7 или 8 мобилни оператора най малко. Не е задължително всички да имат офиси, има и виртуални оператори, които продават услугите си онлайн. При това статукво, и трите мобилни оператора договарят неофициално търговската си политика на цени и промоции и ако тръгнете по офисите им освен че най малкото ще се опитат да ви излъжат, ще разберете че цените на узлугите им са едни и същи. Договарят се и офертите за привличане на нови клиенти като целта е да се сведе до минимум миграцията на клиенти от един оператор към друг. Освен тези неща самия мениджмънт и служителите се местят нон стоп от един оператор в друг. Доказателството за това е случая с мениджмънта на Виваком който мигрира към Мтел, настоящия А1. Александър Димитров, който в момента е директор на А1, копира едно към едно политиката си на грабеж и към клиенти и към служители, като резултата е плачевен от към качество на обслужване и ценова политика,само няколко години след управлението си. Да твърдите че имало конкуренция между мобилните оператори в България е чист цинизъм и подигравка и с клиентите и с аудиторията четяща статиите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар