Вече минава 21:20 часа във вторник вечер (българско време), когато шефът на Apple Тим Кук произнася едно от най-повтаряните и символични изречения в технологичния свят: „And we have one more thing“ (Имаме и още нещо), каза Кук и помаха с широка усмивка към ликуващото мнозинство в Steve Jobs Theater – амфитеатралната зала, която носи името на съоснователя на Apple Стив Джобс. Име, с което свързваме и самия iPhone.
Но и самата публика знае какво ще последва – новият флагман iPhone X. Или, както го нарича още Кук самодоволно, „бъдещето на смартфоните“.
Всъщност дизайнерите са се постарали: почти безграничен OLED дисплей, iPhone X се отключва чрез 3D разпознаване на лицето (Face ID), зарежда се и без кабели. Дизайнът изглежда освежаващо различен.
С по-големия дисплей вече няма място за познатия „хоум бутон“, с който потребителят се връща от всяко приложение в главното меню.
От 3 ноември смартфонът от високия клас ще бъде наличен в цветовете сиво и сребърно и в България. Но цената е висока - за версията с 64 GB памет клиентите трябва да платят в Европа около 1150 евро, а моделът с 256 GB памет е 1320 евро.
Въпросът е дали хората са готови да платят тези цени. Защото и свръхмодерният iPhone X всъщност идва с много от функциите, които отдавна познаваме от конкуренти на Apple, като например Samsung, Xiaomi или стартъпа Essential.
Разпознаването на лица, което Apple толкова шумно обяви, е познато от моделите Galaxy S8 и S8 + на Samsung (въпреки че имаше някои технически проблеми). Освен това и двата смартфона също убеждават с почти безгранични дисплеи - и за цена доста под 1000 евро. Но и при Essential Phone дисплеят заема почти цялата предна страна. Дали пък Apple наистина не изостава, куцайки зад тенденциите?
Apple е почти обречен да се приземи с iPhone X. Иначе казано - концернът започна да танцува един рискован танц по бръснача. И самите мениджъри в Купертино са наясно, че много технически характеристики не са изключителни или не са първите, които се появяват на пазара. Критиците отдавна обвиняват калифорнийската компания, че ѝ липсва собствената иновация, а много от техническите ѝ нововъведения често са само копия.
При цена над границата от 1000 евро е повече от спорно дали през идните месеци Apple отново ще успее да продаде повече смартфони. Тим Кук може да успее само ако Apple продължи да поддържа магията, която обгражда поколенията iPhone години наред. В края на краищата става дума за мъдър, емоционален маркетинг. Защото цената на новия смартфон в никакъв случай не е рационална.
Така че никак не е чудно, че с първите си думи по време на събитието с емоционални думи Кук напомни за покойния основател на Apple Стив Джобс. За минута отново я видяхме – онази стара магия, с която Apple се превърна в най-ценната и най-модерната технологична компания в света. Точно на тази магия ще разчитат и ще се надяват в следващите месеци в Купертино.
преди 7 години Хора, стига с тия "иновации". Има си физически закони които не позволяват преминаване на някои граници - например капацитета на батерията на може да се увеличи твърде много просто защото става твърде опасно (бомба = много енергия в малък обем); процесорите не могат да станат с литография 1 нм понеже това са вече атомни размери и няма как да се оформят структури в силиция. Сега вече "иновациите" се правят на малки стъпки, за да има за повече модели и няколко години занапред. Паметта спокойно може да бъде и 1000ГБ, само че не се пуска още сега, а да има възможност да се доят клиентите всяка година с телефон с повече памет - 64, после 128 и т.н. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години разбира се че могат, даже нагледно го демонстраха през 90-те, бяха номер едно при персоналните компютри в началото, после изгониха Стиви и пропаднаха лошо, върнаха го и той отново ги направи топ с новите им продукти от които до днес изкарват кинти ... ае сега се сети като го няма в коя част на цикъла сме :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години имам чувстовото че си пиша с бот :):) Ти повтаряш едно и също :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Защото Vertu нямаха достатъчно пари, а Apple имат доста събран капитал и могат да си позволят да отделят от тях за престиж като за депутатите ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Нокия също бяха 1 при гсм-ите, ама фалираха! Apple не могат ли и те да фалират? Разбира се бавно! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години така де и аз това казах ама що изчезна?Как така, как една луксозна и престижна марка изчезна ? :):) и що същия процес по изчезване да не важи и за айфоня ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Щото Vertu вече го няма.Затова сега е модерно с iPhone ако си депутат, за да покажеш престиж и превъзходство над плебса. Затова и цените трябва да са също престижни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години сам си обори аргумента :):) а защо дупетатите вече не ползват Vertu ( демек високия клас на Нокиа) ?... е по същия начин един ден ще спрат и с айфоня. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години точно това казах и аз ... че ще умират бавно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Какъв престиж ? "Престиж" може да е само в нашата мизерна държава. Това е телефон и хората на запад го купуват за това, че е лесен за употреба и надежден. А това за 2 сим карти може да го каже само някой от БГ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар