EssilorLuxottica обяви, че е разширила партньорството си с Meta Platforms, като е договорила 10-годишна сделка за продължаване на разработването на умни очила, предава Ройтерс.
„Невероятната работа, която свършихме с Meta и все още е в ранен етап, вече се оказа важен крайъгълен камък в нашия път към създаването на очила, които са врата към свързания свят“, коментира главният изпълнителен директор на EssilorLuxottica Франческо Милери.
В съобщението, изпратено до медиите, не се споменава възможността Meta да придобие дял в производителя на очила. През юли ръководителят на EssilorLuxottica сподели, че технологичният гигант го е информирал, че може да инвестира в компанията.
По-рано Wall Street Journal съобщи, че двете компании са обсъдили възможността Meta да придобие 5% дял във френско-италианската група.
EssilorLuxottica и Meta си сътрудничат от 2019 г., като вече са създали две поколения умни очила с бранда Ray-Ban.
Въпреки че първите умни очила на компаниите не се радваха на огромна популярност сред потребителите, най-новата версия, представена в края на 2023 г., продаде повече бройки за няколко месеца, отколкото предишното поколение за две години.
Интелигентните очила на Ray-Ban и Meta позволяват на потребителите да провеждат телефонни разговори, да слушат музика и да правят снимки само с натискането на бутон, разположен в горната дясна част на очила. През май беше добавена и функция с изкуствен интелект, но само за клиенти в САЩ и Канада.
„Гордея се с работата, която свършихме с EssilorLuxottica досега, и съм развълнуван от нашия дългосрочен път напред. Имаме възможността да превърнем очилата в следващата голяма технологична платформа и да я направим модерна в процеса“, коментира главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг.