Ирландският регулатор за защита на личните данни (DPC) обяви, че е призовал Facebook да покаже, че LED индикатор на новите умни очила на технологичния гигант е „ефективен“, т.е. позволява на хората да разберат, че са снимани, предава Ройтерс.
DPC е водещият регулатор, който се занимава с въпросите на Facebook в Европейския съюз съгласно строгите закони на блока за поверителността на данните, тъй като европейската централа на компанията се намира в Дъблин.
Умните очила на Facebook, които са създадени в партньорство с производителя на Ray-Ban – EssilorLuxottica, позволяват на потребителите да слушат музика, да осъществяват обаждания или да заснемат снимки и кратки видеоклипове, а след това да ги споделят в услугите на Facebook с помощта на придружаващо приложение.
„Въпреки че е прието, че много устройства, включително смартфони, могат да записват други хора, обикновено се вижда, че камерата или телефонът е устройството, чрез което се извършва записът, като по този начин сниманите хора са наясно“, казва ирландският регулатор.
„При очилата има много малък индикатор, който светва, когато се извършва запис“, допълва той, посочвайки, че според него това може да не е достатъчно, за да се гарантира, че LED светлината е ефективно средство за уведомяване.
DPC твърди, че споделя притесненията на италианския регулатор за защита на данните – Garante, който на 10 септември поиска разяснения за умните очила, именно с оглед дали се спазват законите за поверителността.
Освен това заяви, че иска Facebook да проведе информационна кампания, за да предупреди хората как работи този нов продукт, тъй като може да има по-малко очевидно записване на снимки и видео.