IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

SpaceX ще се опита да набере още 250 млн. долара

Това би оценило космическата компания на Илон Мъск на 36 млрд. долара

11:25 | 24.02.20 г. 15
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P

SpaceX се стреми да набере ново финансиране за около четвърт милиард долара, тъй като компанията на Илон Мъск се отправя към една критична година за трите си големи проекта.

Компанията се стреми да привлече около 250 милиона долара при цена от 220 долара на акция според хора, запознати с финансирането, предава CNBC. То би оценило SpaceX на около 36 млрд. долара спрямо досегашните 33,3 милиарда долара. Не се очаква кръгът да приключи до втората седмица на март, поясняват източниците пред CNBC. Кръгът включва и еквивалентна оферта за покупка на съществуващите акционери на SpaceX.

SpaceX не е коментирала темата пред CNBC. Подробностите за акцията могат да се променят в зависимост от пазарните условия до втората седмица на март.

През миналата година SpaceX набра 1,33 милиарда долара чрез три кръга на финансиране. Тя е една от най-ценните частни компании в света и с постоянно презаписваните увеличения на капитала акциите на SpaceX се нареждат сред едни от най-търсените от всички компании преди IPO.

Непрекъснатото набиране на средства се случва на фона на подготовката на SpaceX  за три важни програми: Crew Dragon, Starlink и Starship.

Crew Dragon е космическата програма на компанията, създадена за изстрелване на астронавти на НАСА до Международната космическа станция, както и частни космически туристи в многодневни космически мисии. Агенцията отпусна на SpaceX повече от 3,1 милиарда долара за разработване на капсулата Crew Dragon, откакто компанията спечели първия си договор за капсулата през 2014 г. Освен това Мъск заяви, че SpaceX е похарчила „стотици милиони долари“ от собствените си средства за разработване на Crew Dragon.

Капсулата на Crew Dragon за първия полет на астронавти чрез SpaceX пристигна във Флорида през миналата седмица и сега преминава последно тестване и предварителна обработка. Освен това НАСА потвърди в изявление на 14 февруари, че SpaceX ще бъде първата компания, която изстрелва астронавти на агенцията от американска земя след края на програмата за космически совалки през 2011 г. Boeing, другата компания, разработваща капсули за НАСА, се сблъска с поредица проблеми с космическия ѝ кораб Starliner.

Мисията на SpaceX, наречена „Demo-2“, се очаква да стартира между април и юни.

Starlink е амбициозният план на компанията за създаване на глобална мрежа от малки спътници, които да осигурят високоскоростен интернет до всяко място на света. Известен като „мегаконстелация“, Starlink се очаква да се състои от взаимосвързана система от около 12 000 сателита. Досега SpaceX пусна около 300 спътника Starlink, изпращайки партиди от 60 наведнъж в космоса. 

Starship е името на огромната ракета от следващото поколение на компанията. Мечтата на Мъск е Starship да бъде напълно преизползваема ракета, подобно на търговски самолет, който може да превозва до 100 души до Луната и Марс. 

SpaceX изгражда Starship в завод в Южен Тексас, като на това място и във Флорида се строят стартови панели. Освен това SpaceX е близо до подписване на договор за наем с пристанището в Лос Анджелис, където ще построи голямо производствено съоръжение на около 18 декара земя в близост до седалището на компанията в Хоторн, Калифорния. 

Още технологични новини вижте във видеото! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

15
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 4 години
я млъкни по теми по които не си компетентен, миячо ! :):)Сметни колко масло ползва дизеляка ти и как се рециклира ? Обясни кво правиме с отработеното масло?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 2 rate down comment 5
julian12
преди 4 години
А сега сметни колко емисии се отделят за направата на една тесла включително и рециклирането на батериите. Нека направим сметките по-верни. Та да те заболи главата малко...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 4
julian12
преди 4 години
А сега сметни колко емисии се отделят за направата на една тесла включително и рециклирането на батериите. Нека направим сметките по-верни. Та да те заболи главата малко...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 3
zelka007
преди 4 години
:)))мишето иска лично отношение , не се примирява с общи приказки ... а сметката не е изцяло моя . попаднах на нея в някакъв форум преди време , само я доразвих и актуализирах с новите числа ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 7 rate down comment 2
Oбичам България
преди 4 години
Няма нужда от обяснения - нещата са сметнали и са с перспектива да стават все по-добри (по-евтини и по-малко отделящи C02 при производство на части и рециклирането им). Планът е начертан и технолочиния/човешкия прогрес няма да бъде спрян. За феновете на текущото положение - винаги могат да си доживеят живота в някоя африканска страна или Индия - да карат дизели и да си хвърлят *** в реките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 5 rate down comment 4
georgi_shum
преди 4 години
Баце, велик си, честно:) Завиждам ти за нервите и търпението :) Благородно разбира се :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 8 rate down comment 8
zelka007
преди 4 години
хаха ... да въртят педaлите и да летят ... знаеш ли , наричат се human-powered aircraft ... гугълни си го , интересна тема ... ето ти един материал по въпроса ...https://***.popularmechanics.com/flight/how-to/a10096/the-improbable-***-powered-flying-machines-16441824/но стига лирически отклонения , да се върнем на въпроса ти ... виж каква сметка се получава :двигателите мерилин на ракетата фалкон ползват двукомпонентно течно гориво : рафиниран керосин + кислород . кислородът - ясно , няма емисии въглероден диоксид . но пък керосинът съдържа ... мдааа ... виж следната сметка ...falcon 9 изгаря 29 600 галона високо рафиниран керосин29 600 галона високо рафиниран керосин = 112 184 кгпри изгарянето на 1,0 кг керосин се отделя около 3,0 кг CO2 112,184 кг x 3 кг / CO2 = 336,552 кг CO2средно годишно един автомобил отделя 4,7 метрични тона СО2336,552 кг CO2 / 4700 кг / автомобили / година = 72 автомобилаза да нулира CO2 от старта на falcon , мъск трябва да премахне 72 автомобила от пътяtesla е произвела 367 500 автомобила през 2019гда приемем че има 260 работни дни в tesla годишно367500/260 = 1413 автомобила изработени всеки денда предположим , че всеки продаден tesla вади по един автомобил на петролда приемем че има 8 работни часа на ден в теслаили 72/1413 * 8 часа * 60 минути / час = 24,5 минутиили , мише следиш ли ми мисълта ... ?!?24,5 минути работа на заводите на тесла , нулират един старт на ракетата falcon .... :)))друг въпрос имаш ли ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 6 rate down comment 7
michaelis23
преди 4 години
ааа да добре, некоя друга приказка от Шехерезада пак мое си пуснеш .... та забрай да отговориш дъщерката на НАСА с кво се движи с ква енергия, аз я знам аааа ти знаеш ли с кво летят тез неща на Фон Браун ?? .... може би с платна или бежанците въртат пeдaлитe вътре ??
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 5 rate down comment 6
zelka007
преди 4 години
лошо . нищо , още малко им остана и ги забраняват . но пък руската технологична мисъл ще ни спаси с поредното изобретение ...https://***.youtube.com/watch?v=fZqYb0f7Wfkиначе материалът е за ракети , космос , технологии ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 15 rate down comment 2
V.At.
преди 4 години
В бизнеса е като в бокса - понякога удряш, понякога нокаутираш, много по-често понасяш удари, понякога дори си на пода. Важното е да продължиш.Не знам как са с ударите, победите и загубите, но продължават, за разлика от всезнайковските форумци които цъкат по клавиатурата. И вероятността да стигнат на Марс е много по-голяма от вероятността в този форум да има нещо умно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още