Илон Мъск от Tesla Inc. вкарва пари там, където неговата уста предизвика огромни щети. Главният изпълнителен директор е купил акции на Tesla за около 9,85 млн. долара в понеделник, което представлява най-голямата му покупка от март 2017 г. насам, става ясно от подадени до регулатора документи. 46-годишният Мъск е най-големият акционер на Tesla и сега неговият дял се приближава до 20%, показват данните, събрани от Bloomberg.
Сделката се случва броени дни, след като Мъск обърка късите продавачи на Tesla чрез серия от туитове след нескопосаните си коментари по време на конферентния разговор с анализаторите при представянето на тримесечния отчет през цминалата седмица. Той обеща да „изгори" онези, които залагат срещу производителя на електрически автомобили, който не е излязъл на годишна печалба никога в своята 15-годишна история и похарчи повече от 1 милиард долара в брой в продължение на три от последните четири тримесечия.
Акциите на Tesla се възстановиха след загубата, понесена, след като Мъск се оплака от "сухи" и "скучни" въпроси на анализаторите относно финансовите резултати на компанията през миналата седмица. Акциите повишиха цената си с 3% в понеделник, увеличавайки пазарната капитализация на Tesla до около 51,4 млрд. долара. По този начин компанията отново надмина по пазарна оценка General Motors Co. - с около 190 млн. долара.
преди 6 години Нищо и няма, освен че я произвеждат в малка серия, има огромна конкуренция на този сегмент, има малък пазарен дял и няма никакво основание да има по-голяма капитализация от ГМ и останалите. Също така трупа зверски загуби. Като сложиш всичко това и теглиш чертата...И не съм казал, че няма завършен продукт. Има, но той с нищо не е оригинален. Да не говорим, че 30К зелени за базов ! модел в САЩ изобщо не са ниска цена, та не знам... Производството на автомобили не започа и не свършва с продаването. Мъск все още го спасява, че няма много продажби (много - по мащабите на тази индустрия). Представи си какво ще стане когато (а е въпрос на време) му се наложи да привиква в сервизите десетки хиляди коли. А такива неща се случват на големите переодично... Всичко това са все едни неща, които изтеглят момента на генериране на печалби в много далечното бъдеще. А мислил ли си, че американските профсъюзи от автоиндустрията няма да го оставят дълго на спокойствие... Колкото и роботи да слага, вече има хиляди работници, зле платени, и е въпрос на време да му лепнат едни колективни договори. Представи си ако му треснат една стачка само за 2 седмици, което не е необичайно в тази индустрия... Но най-наивно от всичко ми се види подценяването на конкуренцията. Може да приемеш, че някой от големите ще проспи една или друга миниреволюция, но че Тойота, Фолксваген, Форд, Рено, Мерцедес, ГМ, Фиат и другите всички заедно и дружно ще пуснат някоя Тесла да има място под слънцето, да има по-голяма капитализация.... Трябва да си истински заслепен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Специално заради твоята забележка се порових дали наистина немските производители на автомобили са започнали фабрики за батерии. Искрено се надявах да съм се объркал и да съм пропуснал тази информация, Защото всяка фабрика за батерии ще понижи цената им, от което ние бедните роднини на западняците също ще спечелим Какво открих:1 Volkswagen - е сключил договори за $48 млрд за десет години но не споменава с кой подизпълнител. От което следва, че не изграждат фабрика за батерии.2. BMW ползва малък тайвански доставчик за BMW i3 и друго не се споменава, нито за фабрики и т.н.3. Mercedes - шумно рекламира началото на своята огромна фабрика за батерии до Берлин. Дори и Меркел е била на първа копка, но инвестицията е само половин милиард евро!!! От което може да заключим, че фабриката не е голяма, Защото досега в Gigafactory 1 са заминали над $2млрд a не е направена и половината.4. LG Chem открива най-голямата фабрика в Европа с инвестиция от около $1.5 млрд. Само не разбрах с кой ще работят точно, но май е за Nissan!5. Четох интервю на мустакатия шеф на Mercedes, който очаква да има препроизводство на батерии и затова трябвало ного да се внимава, като се инвестира във фабрики за батерии!Та сподели с нас къде са фабриките на германските производители за батерии, Защото моя гугъл не ми я дава! Благодаря предварително! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Човекът прибягва до евтини трикове за да си накупи още акции на добра цена, а някои тук още говорят за балони.vzhekoff, сега не сме 2001-ва, Тесла не е интернет компания, а и защо да няма завършен продукт? Какво и е на тройката? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години не са, двамата са различни глyпаци, личи си по писанията .... мишето и инжинера са едно лице :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Аз даже нищо не казах за Мъск и теслите тук :):) а ти се разпали като магистрална про.... пред банкнота от 10 евро :) Явно незнаеш кога е основан Гугъл :) или просто ти е трудно да четеш текст от едно до две изречения :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Още един юнак от сектата. Радвайте се само, че не сте от клонката давидова, че с пилешкия си мозък онзи ако ви накара да се изключите, тутакси ще го направите. Страшни сте инвеститори :) Гугъл нямал печалба :) Напра'о се разридах като го прочетох туй... Разликата между фанатично верните на ленинизЪма и фанатично верните на Маск е май само в егн-то. Купи си още акцийки на теслата (ако изобщо имаш), че нЕкой требе да захранва пирамидката. Имаше един виц за двама евреи, дето дваесе години си продавали един на друг един часовник, нищо работа, ама какъв оборот пада, а :) Нищо, важното е да вЕрвате ! Лошото само, че ФЕД надува платната в обратна посока и става скъпичко всичко това, но пък някак сгрява душата на вЕрващите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години викаш Гугъл остана след дот ком балона, щото била компания с дългогодишни традиции на генериране на печалба... тая тайна ще да е известна само на тесен кръг "умници" като теб :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години А в същото време нЕкои други "умници", а в действителност - кръгли глyпaци, като люзена, седЪт и чЕкат, и вЕрват, че като си купил скъпо и генерираш загуби, все ще се намери нЕкой балък да купи още по-скъпо от теб, та да си спасиш кожата. В света обаче има няколко големи автомобилни корпорации, които все са си там, и които са измислили бизнеса с 4-те колела. Мошеника са го изчислили до последното винтче, но да не го мислим него, той завлече 4Г, а люзеновците ще дyxaт яко дедовия, ще дyxaт и ще примигват от кеф, че са си купили най-яките акции с най-яката капитализация :) Преди поне лалетата ухаели, а акциите ги печатали на цветна хартия. К'о не дуго люзеновците да могат да си обършат зaдниka тях. Сега и туй няма :) МЪка... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Имаше 2001-ва един куп компании с огрооооооомна капитализация. К'во правиха - никой не разбра. Наричаше се .com бум. Пукна се за има няма 1г.Истинските компании - Майкрософт, Оракъл, САП, Интел, ИБМ, Гугъл, АМД - те си останаха. Основното при тях е, че генерират печалба и имат завършени линии с продукти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Балонът се надува, надува, надува, надувайте момчета, да стане на парчета... Пук !Детска песничка...След като си завлякал 4Г долара от рибоците, защо да не отделиш малко пари да поддържаш напрежението :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар