Американският производител на електрически автомобили Tesla е произвел първата бройка от седана Model 3, много очаквания бюджетен автомобил, с който трябва да пробие на масовия пазар, предава Bloomberg.
First Production Model 3 pic.twitter.com/TCa2NSUNI3
— Elon Musk (@elonmusk) July 9, 2017
Главният изпълнителен директор Илон Мъск показа в Twitter снимка на колата, която ще струва 35 000 долара и която може да измине 215 мили с едно зареждане. Федералния данъчен кредит за електрически автомобили от 7500 долара би намалил разходите за закупуване на базовия модел до 27 500 долара.
Изглежда, че колата ще влезе директно в гаража на Мъск. Членът на борда на Tesla Ира Еренпрайз беше първият човек, който плати депозит, но очевидно е дала правата за първия произведен автомобил на Мъск като подарък за 46-ия му рожден ден.
Ira Ehrenpreis had rights to 1st car as he was 1st to place a full deposit, but gave those rights to me as my 46th bday present. Tks Ira!
— Elon Musk (@elonmusk) July 9, 2017
Новият модел се появява на пазара след лоша седмица за цената на акциите на Tesla.
Книжата се обезцениха приблизително с 14%, след като Мъск обяви, че доставките на другите два модела – седана Model S и джипа Model X, за първата половина на тази година са в долния край на диапазона на прогнозите на компанията. Мъск също така заяви, че компанията ще произведе 20 000 броя от Model 3 през декември, под предишните си оценки.
По-рано той обеща, че Tesla ще прави по 10 000 броя на седмица през декември.
Мъск обяви също така, че базираната в Пало Алто, Калифорния, компания ще организира парти на 28 юли, на което да предаде първите 30 модела на новия си автомобил на своите клиенти.
Компанията очаква да произведе 100 автомобила през август и повече от 1500 през септември, поясни Мъск по-рано.
Докато доставките през второто тримесечие се увеличиха с 53% спрямо същия период на предходната година, те са с около 12% под доставките през първото тримесечие. Tesla поясни в изявление, че производството през второто тримесечие е било затруднено от сериозен недостиг на батерии. Производството е средно с 40% по-ниско от търсенето към началото на юни.
преди 7 години то и императора е обикновен клошар, въпреки величествения ник :) .. иначе си прав де, по спомен беше към 1-2% литий в тях... тоест за един лаптоп е около 0.5-0.6 грама литий в цялата батерия.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Литиево-йонните батерии не са само от литий ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години , че бъдещето на батериите е непременно свързано с лития? До сега работехме с оловни акумулатори. Има акумулатори натрий-сяра които се използват в някои особени случаи и са наистина много добри. Въобще не мога да разбера кой ви е казал, че батериите на бъдещето са именно литиево-йонните. Напротив - те се използват доста отдавна и не само за телефони. Има и по-мощни. Но за мен те вече изчерпаха възможностите си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ... когато литийчецът вземе че посвърши ...-------------------------------------------Литият няма да свърши скоро. Не и по време на нашият живот или този на децата и внуците ни. Литий има много. Но ако си извадиш батерията от телефона и я претеглиш дори просто така - на око ще разбереш, че с лития от само една автомобилна батерия, която тежи към 500 кила ще могат да се направят батерии за всички телефони в България. И ще хартиса. И ако утре, по някаква причина производството на електромобили намалее литият ще стане най-евтиното нещо на света. За разлика от паладия, който се използва главно в катализаторите на автомобили с ДВГ и който напоследък поскъпва драматично. Очакванията на инвеститорите очевидно са в посока на повишаване на екологичните норми, но и в посока на това, че двигателите с вътрешно горене ще са преобладаващите в обозримото бъдеще. Инвестицията в литий, или компании добиващи литий е прекалено рискова за мен. И защо всички сте толкова непоколебимо уверени, че бъдещето отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години WartungsplaeneTesla Jahresinspektionen - Годишни прегледиhttps://***.tesla.com/de_AT/support/maintenance-plans?redirect=no--------------------------------------------------------------------------тва са само цифрите само за прегледи .... коги некой скъссан църрвул в БГ ше извади ей така едни 2.600 еврака само да я погледнат с 4г. договор и амортизация на батерията - питай ме ....... а като се покара в Буллгаристанн гиби на дупките ше треа и да се сменят чарколяците по ходовата част, щот ше е разбита ..... Това са само разходи по машината не става дума изобще за цена на тока от де ше го взеем, кражби, токостанции и други такива "козметични и незначителни неща" ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Groesstes Problem sind die hohe Kosten------------------------------------------------------http://***.focus.de/***/ratgeber/unterwegs/tid-11103/elektroautos-groesstes-problem-sind-die-hohe-kosten_aid_317323.html------------------------------------------------------Die hohen Kosten fuer Elektroautos liegen vor allem an den teuren Batterien. Derzeit kostet das Batterie-Pack rund 15 000 bis 20 000 Euro.-----------------------------------------------------Аз не говорим глупости на изсуст кат вас аз гледам фактите какви са, а те са такива, че това е скъпо ама скъпо да си ебббе майката ... Найш коги в БГ ше се регистрират повече електрокари ?!? ми нема да е скоро само тва щи каа, щот сме бедни и немеме пари, също и хора немеме те се изнасят ... Бай Маннгау не мое си позволи каруца с кон камо ли електрокар ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Като обощим и приемем на теория, че няколко човека в България ше си я вземат тая кола-----------------------------------------------------------част от моя коментар ако не си го видел ..... За кое по-точно не съм прав ?!? Колко % от цивилките карат електрокари ?!?( 0.01%) Speedy с фирмени коли (10/15) бръмчат в София по дупките е и кво от тва ?!? За Теслите колко хора имат пари ?!? 15 човека т.е. колкот са си взели, повече НЯМА да си вземат Тесли и прочее щот НЯМАТ ПАРИ, ти пари имаш ли за Тесла или Nissan Leaf, Renault ммм ?!? май ньет. В София колко Токостанции имеме ?!? и колко време треа се зареди един електрокар на Speedy ?!? (мин 45-60 мин.) В София колко коли имеме ?!? ами около 1 млн. добре, ако това всичкото е на електрокар къде ше ги заредим ?!? Ток от де ше вземем и на ква цена ?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Да , да ...информиран си ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години изобщо не мисля да си губя времето да чета стаии дето ти ми ги даваш.... имам си места от които се информирам по добре от теб! Това сигурно е немския шок ! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години прочети статията ако можеш , електрокарите са съвсем друга работа , Кухой... отговор Сигнализирай за неуместен коментар