IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Джони Айв за имитаторите на Apple: „Това е кражба“

„Не се копира само дизайнът на устройствата, но и цели часове на усилия“, твърди главният дизайнер на Apple

13:21 | 17.03.14 г. 13
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Джони Айв. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Джони Айв. Снимка: Ройтерс

В интервю за британския Sunday Times главният дизайнер на Apple Джонатан (Джони) Айв коментира и конкурентите, които имитират продукти или дизайн на Apple. "Това си е кражба", каза той, но без да назовава конкретни имена. „Това, което се копира, не е само дизайна, това са хиляди и хиляди часове на усилия", заяви той.

Интервюто е част от поредица, озаглавена "Дейци" (на англ. Makers), което може да означава и "създател" или "производител". Айв прибягна до това мото и заяви: „Всички, с които работя, имат една и съща любов, същото уважение към правенето на нещата. Предметите и тяхното създаване не могат да бъдат разделени. Вие разбирате даден продукт, ако знаете как се прави"/ За да докаже това, той вече е разглобявал iPhone на части, след което отново го е сглобявал.

Айв също говори по темата защо Apple не произвежда евтини продукти. „Ние сме заобиколени от анонимни, лошо направени предмети. Това навява мисълта, че хората,които ги използват, са просто безразлични към тях - точно както тези, които ги правят. Но ние показахме, че предметите могат да бъдат важни за хората. Защото не става въпрос само за естетика. На тях са им важни елементи, които са внимателно обмислени и добре направени“. 

Изводът е, разбира се, че хората са готови да платят по-висока цена за "добре направени" продукти. Айв обаче го изразява по различен начин: „Ние строим и продаваме много, много голям брой, надявам се, красиви и добре направени неща. Нашият успех е победа за чистотата, за почтеността и за това, че не всичко е материя". А неговата собствена задача той вижда в това да направи технологията лична...

Sunday Times обаче пита Айв и за по-абсурдните аспекти на култа към Apple. А именно дали счита за нормално, когато хората се редят на опашки по цели нощи пред магазини на Apple, за да чакат за новите продукти. Айв е категоричен: "Това е демонстрация срещу лекомислието и безразличието". 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:28 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

13
rate up comment 1 rate down comment 0
rootoffselo
преди 10 години
Ти тряа да си много заблуден, ако си мислиш че някой автопроизводител ще работи на 2,5 % марж. Реално маржа е поне 20-30%.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 0
Ricco
преди 10 години
Сметки без подробна обосновка не струват и хартията върху която са написани. Нали се сещаш, че има 101 начина за "изкривяване" на счетоводните резултати или за изпомпване на печалбата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 1
Ogibogi
преди 10 години
Що се касае до марката Volkswagen, при нея сумата е 850 долара на машина, което като цяло означава печалба от около 2.8 %Докато на iPhone е завишена цената 1000%...миналата година имаше скандал в завода в Китай, че се използва детски труд.Е колко ли се плаша на тия деца?! Дали са оправдани купчина чаркове, има и дизайн, логистика, организация на производсвто и т.н. дори и опаковката? А d333? Логистика ?Eдин 40 футов контейнер е 5000 долара до кадето и да било до света, и до Мачу Пикчу с лами!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 1
Ogibogi
преди 10 години
Що се касае до марката Volkswagen, при нея сумата е 850 долара на машина, което като цяло означава печалба от около 2.8 %Докато на iPhone е завишена цената 1000%...миналата година имаше скандал в завода в Китай, че се използва детски труд.Е колко ли се плаша на тия деца?! Дали са оправдани купчина чаркове, има и дизайн, логистика, организация на производсвто и т.н. дори и опаковката? А d333? Логистика ?Eдин 40 футов контейнер е 5000 долара до кадето и да било до света, и до Мачу Пикчу с лами!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 0 rate down comment 0
Ogibogi
преди 10 години
Ето какви са печалбите от автомобили на различните марки и производители.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17430-kolko-pecheliat-avtokoncernite-ot-vseki-prodaden-avtomobil/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
Ogibogi
преди 10 години
Ето какви са печалбите от автомобили на различните марки и производители.http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/17430-kolko-pecheliat-avtokoncernite-ot-vseki-prodaden-avtomobil/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 1
Ricco
преди 10 години
"WV печелят от един Пасат около 900 евро при цена на колата 18 000 евро"-----------------Това няма как да е вярно. Откъде го взе?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 9 rate down comment 1
d333
преди 10 години
А някой смята ли, че освен частите като купчина чаркове, има и дизайн, логистика, организация на производсвто и т.н. дори и опаковката. А софтуера, той без пари ли е. Той колко струва, а?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 2
Jorkata
преди 10 години
Само да вметна за себестойността - едни руснаци бяха разглобили iPhone 5 и бяха се свързали с производителите на всичките му части - себестойността на апарата беше от порядъка на 240 долара. Всичко нагоре е чиста печалба за Епъл :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 5 rate down comment 2
Ogibogi
преди 10 години
Благодаря, че ми разясни, как стоят нещата!То това и 10 годишните го знаят, дето го пишеш.Само че, един такъв телефон има себестойност от 20-30 долара! А колкото , че даваш пример за коли,WV печелят от един Пасат около 900 евро при цена на колата 18 000 евро. Ти си направи сметката, колко са те набутали!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още