Така например според БАСКОМ предметът „Информатика“ трябва да бъде изучаван не само в професионалните гимназии, но и в общообразователните. Наред с по-разширеното изучаване на предмета в общообразователните училища съществува и категорична нужда от рязко увеличаване на броя на учениците, приемани по професия „Програмист” в професионалните училища.
Според бранша в момента квалификацията на учителите не е достатъчна за осъществяване на обучение по държавен образователен стандарт и спрямо нуждите на обществото и бизнеса. Преквалификацията на учителите и актуализацията на учебното съдържание са крайно необходими, се посочва в анализа. Според Джонев първо трябва да се реформира образованието и едва после да се търси развитие на икономиката. У нас все по-малко хора се учат в техническите професии, на математическо и логическо мислене. Причината е елитарният метод на преподаване, който е насочен към участници в олимпиади. Но отличниците в олимпиадите са едва 0,1% от всички български ученици“, отчита Джонев. „Училището може да се превърне в място, където се създават творчески личности, които да вземат решения за собственото си бъдеще“, подчерта също и Брашнаров. Въпреки че не може отсега да сме наясно какви ще са бъдещите професии при това динамично развитие на света, е важно да създаваме на децата основни умения и знания, които да ги подготвят за бъдещите промени, смята още той.
„Ще настояваме на следващите избори да се стигне до консенсус държавата да развива икономика с висока добавена стойност и да се направи сериозна образователна реформа. Подобен успешен национален консенсус имаше в периода на Освобождението на България и при влизането на страната ни в ЕС“, заяви още Брашнаров.
От бранша поискаха също да се увеличи държавната поръчка за софтуерни специалисти и да се направи преквалификацията на преподавателския състав в университетите. В момента държавата финансира това, което подават като заявки самите университети. Университетите от своя страна заявяват бройки и специалности, за които разполагат със съответната учебна база и преподавателски състав. Така се стига до порочен кръг, при който общественият ресурс обслужва заетостта на преподавателския състав, а не нуждите на обществото и икономиката от кадри, смятат от БАСКОМ.
преди 11 години Има нужда от софтуеристи, инжинери, дюлгери, доктори, .. а държавата произвежда карди по психология, социология, бизнес администрация и мениджмънт. Много вожд, малко индианец. Тука са останали само разни твърдоглавци, които отказват да приемат ситуацията. В тях ни е надеждата. Една шепа хора останахме. Иначе с българи в България, колкото пъти съм се хванал, все съм съжалявал. Стане ли дума за пари нещо им става в главата.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Много ясно, че IT специалистите ще напускат страната. Че няма да работят за без пари на измамници. Как да започнеш работа в българска компания, след като повечето са супер измамници? Не плащат заплати, не плащат осигуровки, не спазват трудовото законодателство.В миналото, повечето от българските компании, за които съм работил са ме мамели. Те или не ми изплатиха заплатите, или не ми изплатиха неизползваните дни от отпуската, или ме караха да работя през почивните дни и извън работно време, и това време не ми беше платено. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години От опит знам, че ако една компания не плаща осигуровки, не плаща извънредно изработените часове, забавя ти заплатата или още от начало започнат да те лъжат, давайки ти празни обещания, то по-добре стой далеч от нея. Рано или късно ще съжаляваш жестоко за това, че си работил за тези хора.А за тези, които имат желание да трупат опит, започнете работа, но не се задържайте прекалено дълго. Учете бързо, трупайте опит и след година-две, заминете в някоя по-цивилизована страна. Направете го, защото в противен случа ще бъдете излъгани и ощетени. А един ден силно ще съжалявате, че не сте имигрирали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да ве, а каква е разликата между маркетолози и продавачи :D и как един управител може да става за управител, без да е лидер , докато обратното съвсем си може ;) па и нужда от сценаристи-на каво ще правят сценарий,на това как да живеем в измислените игри ли? Бла Бла Бла ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Бла-бла! Така се звърта една образователна система - събират се неколко подобни на Джонев и решават - от утре ще обучаваме 10 пъти повече софтуеристи и децата се затичват право в клас! хаха!На некой ясно ли му е, че става дума за математика, много математика, още от детската градина! Някой да е чул в България обществото да се гордее с математици, да ги избутва ввъв ВИП пространството? Я погледнете ВИП Брадър кого лансира за елит на обществото ни! Как си ги представяте дечицата масово да започнат да залягат над математиката, като за тях е много по-престижно да попиват житейската драйфня на клоуни като Фънки! Ами чухте ли, че онзи велик българин Цонко е въвел в даскалото в Каварна вместо звънец да пускат хеви метъл парчета - една седмица AC/DC, една седмица Manowar, после Дио... И групата на Фънки "Ч!ерно фередже" открива учебната година там - текстовете им са особено креативни от гледна точка и на целите на образованието в България и на софтуерните блянове на некакви привнесени лемури отговор Сигнализирай за неуместен коментар