Въпреки че сегашните базови станции са с размери приблизително на обикновен хладилник, 6G мрежите ще използват по-къси дължини на вълната и следователно се нуждаят от по-малки антени, така че техните станции могат да бъдат толкова малки, колкото мобилните телефони. Дори осветителните тела по улиците, пътните знаци и дори леките автомобили могат да играят ролята на базова станция.
Базовите станции също се очаква да действат като сървъри и да обработват данни с висока скорост. Ултра бързата комуникация ще бъде налична дори в отдалечени райони, улеснявайки събирането на големи количества от данни. Бизнесът търси начини да развие такива интелигентни станции, за да спечели лидерство в надпреварата.
Три компании контролират приблизително 80% от сегашния пазар на базови станции: китайската Huawei, шведската Ericsson и финландската Nokia, някогашен лидер при мобилните устройства, посочват от IHS Markit. Европа възнамерява да работи по разработването на стандарти с Проекта за партньорство от трето поколение.
В същото време президентът на САЩ Доналд Тръмп иска своята страна на първа линия при 6G технологиите. САЩ се опитват да си върнат лидерската позиция при полупроводниците и микропроцесорите, използвани за високоскоростна обработка на данни, давайки нужния тласък на Intel и други американски компании.
Технологичните гиганти предвиждат нови услуги, основаващи се на базовите станции. Amazon.com си партнира с японския телекомуникационен оператор KDDI за своите услуги, известни като Amazon Web Services. Компанията на Джеф Безос цели да предлага крайни изчисления, обработвайки данни на места, физически по-близки до помещенията на потребителите.
Япония планира завръщане на глобалната технологична карта с 6G мрежата. Министерството на съобщенията разкри амбициозни цели в рамките на своята стратегия „Отвъд 5G“, представена през април, като се стреми да се пребори за 30% дял от глобалния пазар за базови станции и друга инфраструктура. Към момента страната съставлява едва 2% от този пазар.
При патентната надпревара за 5G Samsung води с от 8,9% от всички патенти, следван от Huawei с 8,3% и Qualcomm със 7,4%. Японският NTT Docomo е на шесто място с 5,5%, сочат данни на Cyber Creative Institute.
Японските телекоми разработват инфраструктурни проекти от широк диапазон. Освен спътници Docomo има за цел да създаде базови станции в силно неравни райони. От друга страна SoftBank Corp. залага на безпилотните самолети, с които корпорацията цели да постигне мрежова свързаност на ниво стратосфера.
Основният проблем за японските компании е, че те не гледат глобално, а са фокусирани предимно върху вътрешния пазар, заключава изданието.
преди 4 години В момента проблемът не е скоростта, а обхвата, а по-висока честота = по-малко обхват, което изисква повече антени, което струва повече. Интел дори се отказаха да развиват 5Г и продадоха всичко на епъл. Някой ще изгори с пари, но кой ще е първият... отговор Сигнализирай за неуместен коментар