Най-старият български мобилен оператор Мтел продължава да губи клиенти, като техният брой намалява с 4,9% на годишна база. Докато преди година компанията е имала над 5,5 млн. клиента, сега те са с над 200 000 по-малко – около 5,3 млн. По този начин дружеството държи 44,8% пазарен дял.
Същевременно през деветмесечието на 2013 г. приходите на компанията отбелязват спад от 16,3% до 300 млн. евро. В допълнение към неблагоприятната макроикономическа ситуация компанията е била засегната и от понижените от регулатора цени на едро. Според компанията ефектите от това възлизат на 36,9 млн. евро спад в приходите за разглеждания период.
Намалените с 21,3 млн. евро (10,7%) оперативни разходи не са успели да компенсират негативното развитие и сравнимата EBITDA се понижава с 23% до 126,7 млн. евро. Ниските цени за терминиране, таксите, които операторите плащат за извършване на взаимни повиквания, накърняват бизнеса в България, пояснява компанията-майка Telekom Austria.
Мтел отбелязва ръст от 23% на клиентите на фиксирани услуги на годишна база, а потреблението на мобилен интернет се повишава с близо 17% също на годишна база. Третото тримесечие е белязано и от забележително повишение в продажбите на смартфони и таблети в магазините на телекома - 552% за таблети и почти 100% за смартфони.
Резултатите не са добри и за Telekom Austria AG, един от двата големи мобилни концерна в Европа, в които Карлос Слим има участие чрез своята America Movil SAB. Печалбата преди данъци и такси за третото тримесечие спада до 357,9 млн. евро спрямо 410,4 млн. евро, обяви базираната във Виена компания. Анкетирани от Bloomberg анализатори очакваха печалбата да е в размер на 357,7 млн. евро. Приходите от продажби спадат с 5,3 на сто до 1,04 млрд. евро.
„Ниските оперативни разходи успяха само частично да компенсират спадащите приходи", заявиха от компанията в тримесечния си доклад. Бизнесът в Австрия, България и Хърватия е най-голямата спирачка за печалбата, отчита още концернът. В Хърватия EBITDA се срива с 34 на сто, след като приходите от роуминг намаляват силно след присъединяването на страната към Европейския съюз.
Telekom Austria е изправена пред плащане на 1,03 млрд. евро за радиочестотен спектър в Австрия, придобит през миналия месец. Компанията ще плати парите за 14 честоти от четвърто поколение (LTE), като аукционът бе сред най-скъпите подобни търгове в Европа и завърши с почти четири пъти по-голяма сума от първоначалната минимална цел.
Преди няколко месеца анализатори прогнозираха, че TA ще плати за честоти едва около 300 млн. евро. Заради голямата сума международната рейтингова агенция Moody's понижи кредитния рейтинг на компанията на "Baa2" от "Baa1". Малко по-късно и от Standard & Poor’s намалиха рейтинга на оператора.
преди 11 години НАистина тия от МТЕЛ спряха да предлагат нови планове, спряха всякаква активност. Държат цени, абсолютно дървени планове, нямаш никакъв избор. Дори планове като Mtel Select, с няколко варианта ги съкратиха до един вариант. Пълни ***. Сигурно така се опитват да държат печалбата, без да ги интересува оборот или пък ценово чуствителните клиенти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако я поема за една година ще я направя пушка компанията, но на бодлива крава БОГ рога не дава :)РТакава чистка на *** ще направя че ум ще им зайде!Лично ще се запозная със всеки служител и ще преразгледам цялостно политиките! Всички меринджеи бой и ритник! Съвестните креативни служители с повишение! Нови оферти с по-ниски цени! И растеж на новите клиенти! ПЕЧЕЛИ СЕ ОТ ОБОРОТ БЕ ***, не от високи цени! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Дай сега кажи, че доверието на клиентите може да се загуби от външни фактори. Ако сами не си засираха пътя, ако не си мамеха клиентите, ако не им пускаха партенки и т.н.защо, за Бога, и как друг ще им изгуби доверието? Доверието е функция на тяхното собствено отношение. Били са некоректни и сега си берат плодовете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Изиграването на клиента е еднократна операция. Некой меринджеи обаче не могат да го възприемат с оглед на търсенето на краткосрчен резултат. Ама днеска си на поста, утре да му мисли някой друг. Ай сполай ви, Ментел.Стискам за Теленор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Според мен причината е в загуба на доверието у клиентите! Всичко друго е ала бала. А защо се е стигнало дотам е друг въпрос отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години На мрежата на Телеком Австрия са с контрол на съзнането-много политици и бизнесмени. Помните ли как Телеком Австрия дадоха 1 млн, на Станишев и как Австрииски канцлер подаде оставка за подкупи в Австрия от телекома. Истината е че това е организирана престъпност с милярдери за политическо влияние! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Отговорът на въпроса, защо им се случва всичко това, гласи:- Те сами така си послаха. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ами МТел, ТА, Чичко Карлос и др. "заинтересовани", когато им предлагахме системата за мобилни разплащания, с която можеха да сложат ръка на поне 5% от БВП на страната, си завряха главата в *** и още не са я извадили. Офертата ми е в сила но, с такъв мениджмънт, пак високи резултати са постигнали. Проблемът си е техен, дайте да не ги ореваваме. Не го заслужават. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години В България ВСИЧКО Е КАРТЕЛ !!! БАНКИ, ЕНЕРГЕТИКА, ТЕЛЕФОННИ УСЛУГИ !!!Тепърва у нас предстои ИСТИНСКАТА КРИЗА, още нищо не сме видели....това насмукване на все по обедняващото население с КРЕДИТИ, вече достига до точката на кипене! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Макар БОБ да са си пак Ментел, за сега нямат конкуренция. И аз очаквах Теленор да направят нещо, но те не само че нищо не направиха а даже първата им работа беше да повишат цените на всички тарифни планове на Глобул. Не издържах и сега съм на SuperBob, наистина забравих за проблема телефон, нямам срочен договор и се чувствам свободен човек: http://***.bob.bg/bob-tariffs/index.php отговор Сигнализирай за неуместен коментар