Приложението за доставка на хранителни стоки Instacart наема топ мениджър на Facebook като нов изпълнителен директор преди очакваното си първично публично предлагане (IPO).
Фиджи Симо, бивша вицепрезидентка и ръководителка на приложението Facebook, ще замени основателя на Instacart и настоящ изпълнителен директор Апоорва Мехта на поста му на 2 август. Мехта става председател на борда на компанията.
Симо е съоснователка на Women in Product, организация с нестопанска цел, която работи за овластяване на жените в технологиите.
Преходът бележи загубата на една от малкото жени мениджъри за Facebook и дава нов тласък на Instacart. Промяната в топ мениджмънта малко преди очакваното IPO е необичайна, а Instacart наскоро се оценяваше на 39 милиарда щатски долара.
35-годишната Симо, която е от Франция, бе сред най-високопоставените жени-ръководители във Facebook след главния оперативен директор Шерил Сандбърг и главния бизнес директор Марн Левин. Напускането ѝ ще създаде вакантно място начело на основната социална мрежа на Facebook, позиция, която се отчита на главния продуктов директор Крис Кокс и е на едно ниво с ръководителите на Instagram, WhatsApp и Messenger.
Симо каза пред CNBC в интервю тази седмица как решението ѝ да напусне социалната мрежа е било прието от изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг.
„Е, знаете ли, не беше както можете да си представите, не беше еднократен разговор", каза тя. „Беше в продължение на няколко седмици. И знаете ли, нещото, което дълбоко, дълбоко оценявам у Марк, е, че той е мой поддръжник от първия ми ден и наистина искаше да се увери, че разбира мотивацията ми и какво искам да направя с живота си и какво търся. Той беше невероятно подкрепящ през целия процес. Тъжен бе, че не можахме да намерим нещо, което да ме задържи във Facebook, но също така и невероятно подкрепящ за това, че поех тази роля, за което винаги ще съм му благодарна".
Симо се присъедини към борда на Instacart по-рано тази година като първата жена там, след като Мехта се е свързал с нея чрез имейл.
„За да бъда честен, идеята някой друг да управлява компанията никога не ми е минавала през ума“, каза Мехта пред CNBC. „Но аз бях поразен от нейните възможности като лидер“, допълва той.
Служител на Instacart опакова продукти в магазин за хранителни стоки
Симо е във Facebook, откакто се присъедини като продуктов маркетинг експерт през 2011 г. Тя си проправи път, като подобри основното „синьо“ приложение на Facebook, за което отговаря от март 2019 г., според нейния профил в LinkedIn. Симо изигра ключова роля в инициативите на компанията за предоставяне на повече видео съдържание в приложението Facebook чрез автоматично възпроизвеждане на видеоклипове, предавания на живо и продукта за видео стрийминг Facebook Watch.
Мехта казва, че след като е прекарал „стотици часове“ със Симо „това, което ми стана ясно, е, че и двамата споделяме една наистина амбициозна визия за Instacart“.
Симо заяви, че иска да надгради Instacart в „невероятно потребителско приложение“. „Приложение, което хората искат да отворят много пъти седмично, за да бъдат вдъхновени от съдържанието на храна и след това да купуват нашите хранителни стоки онлайн“, каза тя.
Освен с чистата доставка на храна Симо ще се занимава и с нарастващия рекламен и корпоративен бизнес на Instacart.
На фона на пандемията от коронавируса Instacart се превърна в една от най-ценните частни компании в САЩ. От началото на 2020 г. оценката ѝ се е увеличила почти четирикратно до 39 млрд. долара, което я прави третата по големина частна компания в САЩ, зад финтех гиганта Stripe и SpaceX на Илон Мъск, показват данни на Pitchbook.