IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nielsen ще показва данни за потребителите на Netflix

Този ход е стъпка към намиране на надеждна система за оценяване на стрийминг услугите от трети страни

09:22 | 19.10.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Пет години след като видео стрийминг услугата Netflix започна да излъчва оригинално съдържание, като спечелилия наградата Emmy сериал „Къща от карти“, един въпрос виси над нея: Колко хора я ползват? 

Извън Netflix никой не знае точния отговор. 

Това е така, защото много от играчите в тази индустрия, включително Amazon и Hulu, не желаят да предоставят точни данни за това колко популярни са тези предавания. 

Сега обаче Nielsen, 94-годишната компания, която от десетилетия държи ефективен монопол върху измерването на телевизионните рейтинги в САЩ, обяви, че е намерила пътя към голямото непознато зрително поле на Netflix, пише New York Times.

Какво точно показват данните на Nielsen, както и колко стриктно се измерва броят на зрителите, остава засега мистерия, защото компанията не публикува данните публично. Този ход обаче е стъпка към намиране на надеждна система за оценяване на стрийминг услугите от трети страни.

„Важната част от всичко това е, че се осигурява прозрачност за една среда, която бе почти сляпа точка за студиата и телевизионните оператори", казва Меган Кларкен, президент на поделението Watch на Nielsen.

Nielsen обяви инициативата в сряда сутринта, но събира данни за гледаемостта на Netflix през последните два месеца.

Компанията заяви, че е в състояние да определи колко зрители са гледали съдържание на Netflix чрез софтуера за аудио разпознаване в 44 хил. домакинства в Съединените щати. 

Nielsen ще предава данните за гледаемостта на Netflix на медийни компании, които са се абонирали за услугата, включително Walt Disney Company, Warner Bros., Lionsgate, NBCUniversal и A&E Networks.

Ръководителите на Nielsen заявиха, че тези компании ще имат възможността да получат достъп до данните за зрителите на предавания, които те са лицензирали за Netflix, като Friends от Warner Bros., както и оригинали като "Orange Is The New Black" и "Stranger Things".

Същевременно Nielsen обяви, че не е започнала все още да събира данни от други подобни услуги, като Hulu или Amazon.

Този ход е необходима стъпка за Nielsen, а за мнозина в индустрията е и дългоочаквано събитие. Някои от изпълнителните директори в развлекателната индустрия критикуват компанията като реликва от ерата на тв каналите в ерата, в която все повече зрители предпочитат стрийминг съдържание.

Netflix отдавна играе по собствени правила и няма вероятност да предаде своите стрийминг данни на външна страна. Новите данни за рейтингите, които Nielsen не представи на новинарските медии, вероятно ще доведат до известен удар по дигиталния гигант, който обяви, че ще изразходва 7 млрд. до 8 млрд. долара за съдържание през 2018 г.

Но има и въпроси относно точността на Nielsen. Макар че рейтингите са извлечени от многобройни телевизионни панели, данните включват само зрителите, които използват телевизор. Ако някой гледа съдържание на Netflix на лаптоп, таблет или смартфон, той не е включен в изчисленията.

Освен това данните на Nielsen касаят само клиенти в САЩ, а Netflix осъществи агресивно навлизане на международните пазари. От нейните приблизително 104 милиона абонати малко повече от половината живеят извън Съединените щати, показват данните на Netflix за третото тримесечие.

Предишните усилия за установяването на рейтингите за стрийминг се сблъскаха със силна критика. През миналата година директорите на NBC публикуваха някои данни за рейтингите на Netflix от компания, наречена Symphony Advanced Media, която също използва технологията за аудио разпознаване сред група от 15 хил. души, които са изтеглили специално приложение.

Главният директор по съдържанието на стрийминг компанията Тед Сарандос заяви, че данните, събрани по този начин, са неточни. Освен това той заяви, че понеже компанията разчита на абонаменти, а не на реклама, тези данни са без значение. (Измерването от 2016 г. се фокусира върху 18- до 49-годишната демографска група, желана от рекламодателите). Symphony спря да измерва рейтингите на Netflix през тази година.

Nielsen твърди, че данните ѝ са по-надеждни.

„Това е далеч, далеч по-точно", казва Кларкен. „Symphony ползваше малък панел. Не беше използвана формата на златния стандарт, така че данните не бяха представителни. Но бяха интересни анализи. Нашата цел е да отидем отвъд интересните анализи. Става дума за предоставяне на рейтинги, еквивалентни на висококачествената услуга за рейтинги", казва тя. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:23 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още