Очаква се телевизията да остане доминираща медия и през 2022 г., с 53,6% дял от общите инвестиции в рекламния пазар. Тази година цените на телевизионните реклами продължават да се увеличават, защото каналите инвестират в повече местни продукции, нови филми, сериали и в спортно съдържание. БАКА очаква 9% ръст на инвестициите и 305 млн. лева в стойност.
Растеж за 2022 г. ще има и при дигиталната реклама, подкрепена от дигиталната трансформация на бизнеса. Очаква се делът на дигиталната реклама в общия микс да се увеличи до 32,9%, достигайки обем от 187 млн. лева.
При външната реклама и радиото се очаква запазване на дяловете и съответно 7% и 8% ръст на нетните инвестиции.
8% понижение ще има при пресата, като нетните инвестиции в нея ще бъдат 8,3 млн. лева, гласи докладът на БАКА.
Асоциацията смята, че през 2022 г. инфлацията при рекламата за телевизията и дигиталните медии ще остане двуцифрена заради по-голямото търсене и органичения инвентар, достигайки съответно 13% и 15%. Външната реклама ще завърши годината с 6% медийна инфлация, докато при радиото тя ще е 5%. При киното за поредна година инфлацията ще е 0%.
Реклама
Таблица: БАКА
Поглед към 2024 г.
На фона на случващото се в момента БАКА очаква умерен растеж на рекламните инвестиции, като в края на 2024 г. те ще достигнат 669 млн. лева. Хегемон в рекламния микс ще остане телевизията с 8% ръст и през следващите две години, но малко по малко ще губи от дела си. Така през 2024 г. тя ще има 53,2% дял от общите нетни инвестиции, което ще се равнява на 356 млн. лева.
За сметка на това ще има увеличение на дела на дигиталните медии в общия медиен микс – с 11% през следващите две години. Делът ще достигне 34,5% при нетна стойност от 230 млн. лева в края на 2024 г.
5% ръст ще има на инвестициите във външна реклама през 2023 г., а през 2024 г. – с 4 на сто.
По 7% спад ще отбележи пресата през следващите две години.
Реклама
Таблица: БАКА