IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламният пазар в България записа 14% ръст за 2021 г.

Войната в Украйна и новите огнища на Covid-19 вероятно ще забавят растежа през настоящата година

15:50 | 01.08.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Очаква се телевизията да остане доминираща медия и през 2022 г., с 53,6% дял от общите инвестиции в рекламния пазар. Тази година цените на телевизионните реклами продължават да се увеличават, защото каналите инвестират в повече местни продукции, нови филми, сериали и в спортно съдържание. БАКА очаква 9% ръст на инвестициите и 305 млн. лева в стойност.

Растеж за 2022 г. ще има и при дигиталната реклама, подкрепена от дигиталната трансформация на бизнеса. Очаква се делът на дигиталната реклама в общия микс да се увеличи до 32,9%, достигайки обем от 187 млн. лева.

При външната реклама и радиото се очаква запазване на дяловете и съответно 7% и 8% ръст на нетните инвестиции.

8% понижение ще има при пресата, като нетните инвестиции в нея ще бъдат 8,3 млн. лева, гласи докладът на БАКА.

Асоциацията смята, че през 2022 г. инфлацията при рекламата за телевизията и дигиталните медии ще остане двуцифрена заради по-голямото търсене и органичения инвентар, достигайки съответно 13% и 15%. Външната реклама ще завърши годината с 6% медийна инфлация, докато при радиото тя ще е 5%. При киното за поредна година инфлацията ще е 0%.

Реклама Реклама

Таблица: БАКА

Поглед към 2024 г.

На фона на случващото се в момента БАКА очаква умерен растеж на рекламните инвестиции, като в края на 2024 г. те ще достигнат 669 млн. лева. Хегемон в рекламния микс ще остане телевизията с 8% ръст и през следващите две години, но малко по малко ще губи от дела си. Така през 2024 г. тя ще има 53,2% дял от общите нетни инвестиции, което ще се равнява на 356 млн. лева.

За сметка на това ще има увеличение на дела на дигиталните медии в общия медиен микс – с 11% през следващите две години. Делът ще достигне 34,5% при нетна стойност от 230 млн. лева в края на 2024 г.

5% ръст ще има на инвестициите във външна реклама през 2023 г., а през 2024 г. – с 4 на сто.

По 7% спад ще отбележи пресата през следващите две години. 

Реклама Реклама

Таблица: БАКА

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още