Акциите на най-голямата рекламна агенция в света WPP понижиха рязко стойността си, след като компанията прогнозира, че органичните ѝ приходите и печалбата от операции, търговия и инвестиции ще останат без промяна през 2020 г., пише CNBC.
Компанията отчете 1,9% спад на органичните продажби за последното тримесечие. За сравнение през предходното се радваше на 0,5% ръст.
В началото на търговията в САЩ книжата се търгуваха на най-ниското си ниво от 2012 г. насам.
Подобно на други рекламни агенции, WPP се сблъсква с нови видове конкуренти, като консултантските и технологичните компании. Accenture Interactive беше обявена за най-голямата дигитална агенция в света от изданието Ad Age за 2019 г. Google и Facebook генерират все повече рекламни приходи, защото използват огромните обеми от данни, които трупат, за да таргетират потребителите. Същевременно големи компании търсят начини да станат по-ефективни в рекламата си, за да може хората да виждат реклами оптимален брой пъти.
Компанията е в средата на тригодишния си план за преобръщане на бизнеса, а главният изпълнителен директор на WPP Марк Рийд твърди, че фирмата е постигнала целите за преструктурирането си чрез продажбата на компании като Kantar.
“Оптимист съм за бъдещето на нашата индустрия и позицията на WPP в нея, макар че имаме още много работа за вършене. Маркетинг пейзажът никога не е бил по-динамичен и сложен“, допълва той.
Целта на WPP за 2021 г. е да постигне органичен растеж в съответствие с този на индустрията и марж на печалбата от поне 15%.
Миналата година WPP загуби големи клиенти като Vodafone, Johnson & Johnson и Disney, но спечели Signet Jewelers за 360 млн. долара и Mondelez – за 350 млн. долара.