Viacom успя да надмине прогнозите на анализаторите за печалбата ѝ, насърчена от по-високите такси за американските кабелни и сателитни оператори, както и от успеха на филма „Бъмбълби”, предава Ройтерс.
Приходите обаче се оказа малко под прогнозата на Wall Street - 3,09 млрд. долара, в сравнение с очакваните 3,12 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.
Това отразява по-слабите рекламни приходи и удара на валутните колебания в момент, в който компанията се бори за своето място на един особено конкурентен и променящ се медиен пейзаж в САЩ.
Приходите от звената ѝ на вътрешния пазар, или таксите, събирани от американските кабелни и сателитни оператори, и онлайн дистрибутори, са нараснали с 5 на сто до 969 млн. долара. Анализаторите очакваха 2,4% ръст по данни на FactSet.
Компанията, която притежава MTV, Comedy Central и Nickelodeon, заяви, че общите приходи на филиалите ѝ са се увеличили с 3 на сто до 1,17 млрд. долара, надминавайки прогнозата за 1,11 млрд. долара.
Докато Netflix и други доставчици на стрийминг услуги разтърсват традиционната американска кабелна индустрия, Viacom и сестринската ѝ компания CBS увеличават усилията си да се превърнат в източник на оригинално съдържание за други дистрибутори.
През ноември Viacom сключи сделка за няколко продукции с Netflix и обеща да прави повече филми и телевизионни предавания за други компании.
Приходите на филмовото подразделение на Viacom, което включва Paramount Pictures, са нараснали с 14% до 621 млн. долара.
Откакто пое поста през 2016 г., главният изпълнителен директор Боб Бекиш се фокусира върху Paramount и бизнеса на компанията с кабелна телевизия.
Като се изключат някои ефекти, Viacom е спечелила по 1,12 долара на акция, над средната прогноза за 1,03 долара на акция.
Нетната печалба е спаднала до 321 млн. долара, или 80 цента на акция, през първото тримесечие, завършило на 31 декември, от 537 млн. долара, или 1,33 долара на акция, година по-рано.