IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламният гигант WPP отчете най-силно поевтиняване на акциите си от 1999 г.

Компанията, която е най-голямата в сегмента си, отписа от стойността си почти 15%

17:36 | 01.03.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Изпълнителният директор на WPP Мартин Сорел. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Изпълнителният директор на WPP Мартин Сорел. Снимка: архив Ройтерс

Най-голямата рекламна агенция в света WPP отчете най-драстичното обезценяване на акциите си от 1999 г. насам, след като главният изпълнителен директор Мартин Сорел обяви по-ниски очаквания за приходите и прогнозира, че тази година компанията няма да отчете ръст. С това той отново напомни на инвеститорите, че рекламната индустрия претърпява най-драматичния си катаклизъм от десетилетия, посочва агенция Bloomberg.

Според новите данни ръстът на дългосрочните приходи ще бъде между 5% и 10%. За сравнение, предишните очаквания бяха за до 15%. От WPP посочиха, че годината е започналa „бавно“, запазвайки тенденцията от 2017 г., през която маржовете и продажбите останаха без промяна.

Отговорът на инвеститорите не закъсня. Цената на акциите загуби почти 15% от стойността си, което от своя страна доведе до временно прекратяване на търговията им. 

„Това е силно напомняне за големите предизвикателства, пред които е изправена WPP“, посочва Алекс Дегрот, медиен анализатор за компанията Cenkos Securities.   

Сривът на лидера в рекламния сектор е най-драматичният знак досега за задълбочаването на кризата, пред която компанията и нейният изпълнителен директор са изправени. Някои от големите клиенти като Unilever намаляват средствата си за реклама, за да ограничат разходите, докато дигитални играчи като Google и Facebook спират работа с рекламните агенции, които изпълняват ролята на посредници.

На този фон базираният в Париж конкурент на WPP - Publicis Groupe също отчете поевтиняване на акциите си с 6,1%.

Сривът в цената на акциите задълбочава още повече лошото представяне на рекламната агенция, която в рамките на миналата година загуби една трета от стойността си.

Основал компанията през 80-те години, Сорел е най-големият индивидуален акционер с дял от около 1,4%.

От WPP заявиха, че ще отговорят на предизвикателствата с преструктуриране, опитвайки се да привлекат нови таланти и да подобрят обслужването на клиентите.

По думите на Сорел 2017 г. не е била добра година за компанията, като в тази среда „най-успешните агенции ще бъдат тези, които предлагат простота и гъвкавост на структурите си, за да предоставят продуктивни и ефективни решения – a така и растеж, за клиентите“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:26 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още