Най-голямата рекламна агенция в света WPP отчете най-драстичното обезценяване на акциите си от 1999 г. насам, след като главният изпълнителен директор Мартин Сорел обяви по-ниски очаквания за приходите и прогнозира, че тази година компанията няма да отчете ръст. С това той отново напомни на инвеститорите, че рекламната индустрия претърпява най-драматичния си катаклизъм от десетилетия, посочва агенция Bloomberg.
Според новите данни ръстът на дългосрочните приходи ще бъде между 5% и 10%. За сравнение, предишните очаквания бяха за до 15%. От WPP посочиха, че годината е започналa „бавно“, запазвайки тенденцията от 2017 г., през която маржовете и продажбите останаха без промяна.
Отговорът на инвеститорите не закъсня. Цената на акциите загуби почти 15% от стойността си, което от своя страна доведе до временно прекратяване на търговията им.
„Това е силно напомняне за големите предизвикателства, пред които е изправена WPP“, посочва Алекс Дегрот, медиен анализатор за компанията Cenkos Securities.
Сривът на лидера в рекламния сектор е най-драматичният знак досега за задълбочаването на кризата, пред която компанията и нейният изпълнителен директор са изправени. Някои от големите клиенти като Unilever намаляват средствата си за реклама, за да ограничат разходите, докато дигитални играчи като Google и Facebook спират работа с рекламните агенции, които изпълняват ролята на посредници.
На този фон базираният в Париж конкурент на WPP - Publicis Groupe също отчете поевтиняване на акциите си с 6,1%.
Сривът в цената на акциите задълбочава още повече лошото представяне на рекламната агенция, която в рамките на миналата година загуби една трета от стойността си.
Основал компанията през 80-те години, Сорел е най-големият индивидуален акционер с дял от около 1,4%.
От WPP заявиха, че ще отговорят на предизвикателствата с преструктуриране, опитвайки се да привлекат нови таланти и да подобрят обслужването на клиентите.
По думите на Сорел 2017 г. не е била добра година за компанията, като в тази среда „най-успешните агенции ще бъдат тези, които предлагат простота и гъвкавост на структурите си, за да предоставят продуктивни и ефективни решения – a така и растеж, за клиентите“.