Най-голямата в света рекламна агенция WPP усеща въздържанието на клиентите. Компанията за маркетинг и реклама понижи прогнозните си финансовите резултати за текущата година, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, предава Ройтерс.
Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината. Сега тя очаква приходите ѝ за годината да се повишат в диапазона между 0 и 1 на сто, докато предишната прогноза беше за ръст от 2 на сто.
WPP отчете понижение на приходите от продажби на поделения, които са били активни и в предходната фискална година за първото полугодие, от близо 0,5% при очакван ръст от 0,7%.
Общите приходи за първото полугодие намаляват с 0,3% на годишна база при постоянни валутни курсове, достигайки 26,9 млрд. паунда. Въпреки това WPP, която притежава рекламни агенции като Ogilvy & Mather, Grey Global и JWT, е успяла да увеличи маржовете си на печалба за първото полугодие с 0,3%.
В резултат на новите прогнози акциите на агенцията поевтиняха с 10% в началото на борсовата сесия в сряда. Това представлява сериозен удар върху пазарната капитализация на WPP, която вече беше отчела спад от близо 12% от началото на годината.
Лошото настроение в европейския медиен сектор като цяло се усети и сред други медийни компании. В Dax телевизионният концерн ProSieben е най-големият губещ със спад от 1,7 на сто, а в MDax RTL отчита спад от 0,6 на сто.