Глобалният рекламен пазар няма да се развива толкова динамично през следващата година, както се очакваше досега, става ясно от новите прогнози на три големи компании в бранша.
Рекламните компании Group M (собственост на WPP), Zenith Optimedia (собственост на Publicis Groupe) и Magna Global (собственост на Interpublic) очакват средностатистически ръст за общия рекламен пазар от около 5 на сто за 2015 г. Това е малко по-ниска оценка от предишната прогноза. Причината е слабият пазар в Централна и Източна Европа и преди всичко в Русия. В допълнение растежът в САЩ вероятно ще бъде по-слаб, отколкото се прогнозираше преди това, пише The Wall Street Journal.
В понеделник трите основни рекламни компании намалиха прогнозите си за идващата година. Group M прогнозира ръст в приходите от реклама в световен мащаб от 4,9%. Досега принадлежащата към WPP компания очакваше увеличение от 5 на сто. В сравнение със сегашната година, през която според Group M световните разходи за реклама ще се повишат с 3,9 на сто, това все още е значителен ръст. В САЩ компанията очаква нарастване на разходите за реклама през 2015 г. със само 3,9%, вместо досегашната прогноза от 4,2%.
На подобно мнение за 2015 г. е и Zenith Optimedia. Компанията очаква глобалните рекламни разходи да достигнат 545 млрд. долара, което би представлявало ръст от 4,9%. През септември компанията все още предвиждаше ръст от 5,3%.
Magna Global пък очаква глобалните рекламни приходи да нараснат през идната година с 4,8% до 536 млрд. долара, малко под предишната прогноза от юни за ръст от 4,9%. Това обаче е значително отстъпление в сравнение с очаквания за 2014 г. ръст от 5,5%. През тази година индустрията е била подкрепена от допълнителни събития, като Зимните олимпийски игри, Световното първенство по футбол и американските избори.
Най-силен спад от Interpublic очакват в Русия. Там рекламните разходи ще нараснат с едва 0,8%, като досега се очакваше нарастване от само 7%. Силната корекция се оправдава с падащите цени на енергийните суровини и отдръпването на западните инвеститори.
По отношение на различните категории мобилната реклама ще остане светъл лъч в рекламния пазар. ZenithOptimedia очаква мобилните реклами да генерират 51% от всички нови рекламни приходи между 2014 г. и 2017 г. и да се увеличават средногодишно с 38% през този период. Има несъответствие между дела на разходите за мобилна реклама и дела от потреблението на медиите. Според ZenithOptimedia мобилната реклама ще е 6,2% от всички разходи за реклама в САЩ през тази година, докато според изследователската компания Emarketer мобилното съдържание представлява близо една четвърт от медийното потребление.
„Мобилната технология създава нови възможности за марките за изграждане на взаимоотношения с потребителите, като същевременно програмното купуване на реклами прави комуникацията по-евтина и по-ефективна", казва изпълнителният директор на ZenithOptimedia Стив Кинг.
Рекламата на мобилните устройства остава двигател на растежа според мнението и на трите агенции. Допълнителни разходи до 2017 г. се очакват най-вече в тази област, смята ZenithOptimedia, дъщерно дружество на Publicis, третата по големина рекламна агенция в света. Тя прогнозира, че бизнесът с мобилната реклама ще нарасне до 2017 г. средно с 38% годишно.
Но увеличаването на мобилната реклама се оказва нож с две остриета за индустрията. От една страна, според Magna Global, сега и малките и местните компании, които досега не са харчили пари за това, ще инвестират в реклами. От друга страна, налице е преминаване от традиционни медии, като телевизията, към дигиталните медии. Това има отрицателен ефект върху цените, смята Magna Global. Когато рекламодателите започнат масово да изместват разходите си към дигиталната реклама, те се надяват веднага да успеят да понижат общите си рекламни разходи.
Мобилните реклами и рекламата в социалните медии са били основните двигатели за ръста от 17% в дигиталната реклама през тази година, считат от Magna Global. Фирмата очаква глобалните дигитални приходи да достигнат 30% от общите рекламни приходи през 2015 г., и да се изравнят с телевизионните реклами през 2019 г. Magna Global прогнозира глобалните приходи от дигитална медийна реклама да се увеличат с 15% през 2015 г., в сравнение с 3% ръст за телевизията и едноцифрен спад за рекламата във вестници и списания. Компанията очаква рекламните разходи за традиционните медии общо да растат с 0,8% в световен мащаб през тази година.
Рекламният бизнес очаква спадащи приходи през 2015 г.
Mобилната реклама ще остане светъл лъч на рекламния пазар, смятат водещите рекламни агенции
13:37 | 08.12.14 г.Мобилната реклама остава двигател на постъпленията в бранша. Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Илон Мъск подкрепи "Алтернатива за Германия" в статия за германски вестник
-
Ст. Димитров: Пенсионният модел у нас работи успешно, но с промени може да се интегрират трите направления
-
Когато се връщат откраднати биткойни, кой има право на компенсация?
-
Путин се извини на Азербайджан за "трагичната" самолетна катастрофа
-
Кризата със зехтина приключи, но страховете остават
-
„Като билет за лотарията“: Криптоманията привлича и последните колебаещи се
-
Най-силният кран в света, който може да повдигне пет самолета, вече е електрически
-
Кризата със зехтина приключи, но страховете остават
-
Проблемът с дълговете по кредитни карти на американците е „голяма работа“
-
Зеленски отвърна на словашките заплахи за спиране на доставките на ток
-
„Като билет за лотарията“: Криптоманията привлича и последните колебаещи се
-
„Газпром“ спира износа на газ за Молдова от 1 януари
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
Българска компания възражда производството на грамофонни плочи на Балканите
-
Държавата търси полезен ход за спасяването на завода на „Монди“ в Стамболийски
-
Великобритания се обръща към Европа, за да трансформира железниците
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Ще свикне ли някога Европа с идеята, че руски газ може и да няма?
-
Революция на пауза
-
Новата информационна система на кадастъра позволява издаване на скица за минути
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
-
Какви са рисковете при пазаруване от Temu и Shein?
Коментари
Финанси виж още
-
Ст. Димитров: Пенсионният модел у нас работи успешно, но с промени може да се интегрират трите направления
-
Когато се връщат откраднати биткойни, кой има право на компенсация?
-
„Като билет за лотарията“: Криптоманията привлича и последните колебаещи се
3 -
Проблемът с дълговете по кредитни карти на американците е „голяма работа“
17 -
Италианският парламент одобри бюджета за 2025 г. в нов успех за Мелони
-
Какви бяха решенията на водещите централни банки за лихвите през 2024 г.?