5% ръст на глобалните инвестиции за реклама през 2015 г. прогнозира медийната агенция Carat.
Също с 5% се очаква да нараснат общите рекламни приходи в световен мащаб за тази година, сочат данните, получени от 59 различни пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион.
Първоначално специалистите са очаквали ръст от 4,8%, но сега в актуализираните прогнози се очаква по-висок ръст на годишна база, което демонстрира оптимизъм на глобално и местно ниво.
От регионална гледна точка Carat очаква допълнително увеличение на приходите от реклама в Северна Америка и Западна Европа в сравнение с прогнозите, подадени през март 2014 г.
САЩ продължава да показва силен ръст, като се очаква за първи път в края на тази година нивата на рекламните приходи в Северна Америка да надхвърлят пика от периода преди рецесията от 2007 г.
Прогнозите за Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две поредни години на спад, са за връщане към положителен ръст от 2,7%, най-вече заради силното представяне на британския рекламен пазар, който се очаква да нарасне със 7,5% до края на настоящата година.
Прогнозата за Централна и Източна Европа е намалена, като прогнозираното в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 5% се забавя до 3,5%. Това се дължи преди всичко на геополитическата несигурност и икономическата нестабилност в някои части на региона.
За България прогнозата е за увеличение с 8,4% на рекламните приходи в дигиталните канали през 2015 г.
Дигиталната реклама в глобален мащаб ще увеличи и общия си дял в медийния микс до 22,6% през следващата година, като за първи път се очаква тя да изпревари общия глобален дял на рекламни инвестиции във вестници и списания.
„Световната рецесия е зад гърба ни, а очакванията за здравословен ръст от 5% на годишна база, е положителен импулс за целия отрасъл“, коментира Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat.
Според него промените в нагласите на потребителите отварят повече възможности за бизнеса, а агенциите трябва да представят все повече иновативни и интегрирани решения, за да извлекат ползи от новата среда за своите клиенти.