IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Omnicom и Publicis създават рекламен гигант

Сливането ще създаде нов лидер на пазара с капитализация от 35,1 млрд. долара

09:26 | 29.07.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Двамата директори &ndash; Джон Рен от Omnicom и Морис Леви от Publicis.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Двамата директори – Джон Рен от Omnicom и Морис Леви от Publicis. Снимка: Ройтерс

Голямо сливане на рекламния пазар: Omnicom Group от Ню Йорк и Publicis Group от Париж са близо до сливане. Това ще създаде рекламна компания с пазарна капитализация от 35,1 милиарда долара, която ще измести настоящия пазарен лидер WPP. Това ще е и най-голямото сливане в бранша за всички времена, предава Ройтерс.

Втората и третата по продажби рекламни компании искат да се обединят на равни начала, като името на новата група ще е Publicis Omnicom Group. Със съгласието за сделката вълната за консолидации в бранша, която илюстрира трансформация на сектора, продължава. Тя е маркирана от нарастващото значение на цифровите технологии и силата на технологичните гиганти Google и Facebook. 

Двамата досегашни директори – Джон Рен от Omnicom и Морис Леви от Publicis първоначално ще бъдат съизпълнителни директори, поясниха компаниите в неделя. След 30 месеца Леви ще поеме длъжността на неизпълнителен председател, а Рен ще остане изпълнителен директор.

Тъй като рекламодателите влагат все повече пари в цифровите комуникации, рекламните компании положиха през последното десетилетие усилия за развитие на тези области и в същото време в увеличаване на присъствието си на развиващите се пазари. За "драматична промяна" в комуникациите и маркетинга говори и Леви. Той се позовава и на бързото израстване на новите медийни гиганти, на експлозивното развитие на т. нар. Big Data, както и на фундаменталната промяна в поведението на потребителите.

Новата компания - Publicis Omnicom – ще се търгува на борсите в Ню Йорк и Париж. Приходите от продажби на новата група по данни от 2012 г. биха възлезли общо на 22,70 милиарда долара, докато в същата година WPP е имала приходи от 15,95 млрд. долара. Новият лидер на пазара ще има общо 130 000 служители.

Комбинацията ще събере някои от най-престижните адреси на Медисън Авеню под един покрив. Към Omnicom принадлежат BBDO, TBWA Worldwide и OMD, корпорацията има за клиенти Mc Donald's и Pepsico. Publicis е собственик на дъщерните компании Leo Burnett, Saatchi & Saatchi и Starcom MediaVest. Сред по-известните клиенти са L'Oreal, Procter & Gamble и Renault.

Френската и американската компания заявиха, че акционерите в Publicis и Omnicom ще държат около 50 на сто от собствения капитал на новото дружество. Двамата ветерани – Рен и Леви, дори вече са избрали неутралната територия на Холандия за седалище на новия холдинг.

И все пак остава въпросът дали „равната природа на брака“ ще устои на изпитанието на времето. Пиер Ферагу, анализатор в Sanford C. Bernstein Research, заяви, че може да отнеме няколко години, преди да стане ясно дали културите на Publicis и Omnicom ще се слеят, или ще се появят пукнатини в т. нар. „сливане между равни“.

"Има механизми в първите няколко години, за да се защити курсът на управление. Но в тези видове сливания винаги има напрежение. Обикновено едната или другата страна в крайна сметка налага своя начин на правене на нещата“.

Анализаторите предупреждават обаче, че сливането може да влезе в полезрението на антитръстовите власти.

Основният въпрос по темата за защита на конкуренцията ще бъде в медия купуването, при което рекламните агенции закупуват телевизионна, интернет или печатна реклами за свои клиенти. Анализаторът от Pivotal Research Браян Визер изчислява, че Publicis Omnicom ще държи почти 20 на сто от световните медийни разходи и почти 40 на сто от тези в САЩ.

За да отговорят на тези опасения, на групите може да им се наложи да продадат малки марки в някои страни, заяви човек, близък до преговорите.

Малко вероятно е Франция да доведе до провал на сделката, независимо от факта, че един национален шампион се обвързва с американски конкурент. Леви заяви, че правителството вече е изразило подкрепата си за сливането.

Друг проблемен въпрос е, че двете компании работят за конкуренти. Така например Omnicom обслужва Pepsi, докато Publicis се грижи за кампаниите на Coca-Cola.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:07 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още