IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как ценообразуват инфлуенсърите?

За повечето компании у нас цените на инфлуенсър кампаниите са твърде високи спрямо постигнатите резултати, показва проучване

08:58 | 28.09.23 г. 2
Снимкa: Pexels.com
Снимкa: Pexels.com

81% от инфлуенсърите у нас ценообразуват участието си в една кампания на база обем и очаквани активности. Това показва докладът „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2023 г., който е дело на MSL и Pragmatica и изследва нагласите на потребителите, бизнеса и инфлуенсърите. За сравнение, през 2022 г. този дял е бил 50%.

Половината от включените в изследването инфлуенсъри казват, че вземат предвид това колко ще е дълга кампанията. На трето място по важност е броят на използваните канали в рамките на конкретната кампания.

Какви инфлуенсъри търсят компаниите и кое е важно за самите инфлеунсъри в работата?

92% от компаниите посочват позитивния имидж като най-важен критерий за избора на инфлуенсър, с когото да работят. За сравнение, през 2022 г. това са посочили 72% от респондентите от бизнеса. На второ място по важност за брандовете е да има ясни изисквания за кампанията, които да са потвърдени със самия инфлуенсър (64%), а на трето – да има предварително тестване на продукта (60%) и индивидуален подход от страна на инфлуенсъра (отново 60%).

Над половината от анкетираните компании държат инфлуенсърът, с когото работят, да няма сътрудничество с конкурентни марки, като държат и съдържанието, което предлага в рамките на сътрудничеството, да пасва добре на останалите публикации в профила. Последното е важно и за 39% от инфлуенсърите. Това, което е важно за бизнеса, е инфлуенсърът да може да предаде максимално естествено посланието на компанията.

Освен да няма значително разминаване в типовете предлагано съдържание в собствения им профил, инфлуенсърите държат много на това да имат свобода за действие и творчество. Макар че това е вторият по важност критерий за тях, при бизнеса той се нарежда на заден план.

Основната цел при планирането на инфлуенсър кампании от 80% от брандовете е да видят по-големи резултати за взаимодействие (engagement rate). На второ място остава разпознаваемостта на бранда (awareness) със 72%. Що се касае до бизнес целите, които компаниите имат в тези случаи, това са продажби, разпознаваемост и ангажираност на аудиторията с бранда, като тази година последните два критерия разменят местата си спрямо предходната.

Това, което компаниите все още не получават в степента, в която искат, е персонализирани предложения, повече информация за аудиторията, ангажирана с кампанията и повече продажби.

Важни метрики

Първата по важност метрика за брандовете е това до колко голяма аудитория са достигнали (reach). Цели 79% от инфлуенсърите им дават информация по този въпрос, макар че делът е спаднал с 6 процентни пункта спрямо 2022 г. Въпреки че само 40% от компаниите се вълнуват от направените импресии, цели 72% от инфлуенсърите споделят с тях данни за този показател. 59 на сто от инфлуенсърите дават статистики за получените харесвания, но само 40% от компаниите смятат тази метрика за важна.

Важни метрики за компаниите и инфлуенсърите. Графика: MSL Важни метрики за компаниите и инфлуенсърите. Графика: MSL

През 2023 г. компаниите търсят повече информация за аудиторията на инфлуенсърите и гледат конверсиите на кампаниите им с тях. Същевременно коментарите остават на заден план.

Когато става дума за избор на инфлуенсър, с когото работят, компаниите се вълнуват и от броя на последователите им, както и от различните метрики за конфректния профил.

Смелост в подхода и предизвикателства

70% от инфлуенсърите залагат на нови тенденции и са склонни да експериментират. За сметка на това брандовете остават по-консервативни. 52% държат да заложат на изпитани похвати, докато само 30% от инфлуенсърите са на това мнение.

Над 50% от анкетираните компании твърдят, че биха ползвали софтуер за намиране на инфлуенсъри, като всички биха искали да видят конкретна оценка на избраните лица.

За близо 80% от компаниите цените на инфлуенсърите са много високи спрямо резултатите, които постигат с кампаниите си. Съществен проблем за бизнеса е, че едни и същи хора рекламират множество и различни продукти.

56% вярват, че няма достатъчно голямо разнообразие от лица в определени сегменти.

Макар че миналата година близо 50% от фирмите са споделили, че сред предизвикателствата, с които се сблъскват, е качеството на изпълнението спрямо обещаното, тази година делът намалява до малко над 30%.

Същевременно липсата на етични правила е проблем според 32% от анкетираните компании.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:01 | 28.09.23 г.
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

2
rate up comment 11 rate down comment 0
Ever
преди 1 година
За мен някоя куха лейка да ми пробутва нещо е антиреклама.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 0
vanio tanov
преди 1 година
Щом има търсене, има и ценообразуване. Не е луд този дето яде баницата...нали знаете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още