IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Коя е идеалната реклама за потребителите?

Рекламните послания трябва да са натоварени със социална кауза, съветва доц. д-р Жана Попова, преподавател по електронни медии в СУ "Св. Климент Охридски"

15:11 | 06.01.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Пазарът на услуги в социалните мрежи е изключително голямо богатство. Това не бива да се отрича, независимо колко аргументирани са притесненията и страховете, свързани с тези платформи. Това мнение изрази в Bloomberg TV Bulgaria Интервю доц. д-р Жана Попова, преподавател по електронни медии във Факултета по журналистика и масова комуникация към Софийския университет "Св. Климент Охридски".

"Таргетирането на рекламни послания, което се извършва чрез социалните мрежи, е всъщност цялата информация, която потребителите споделят за себе си. В този смисъл изборът в крайна сметка е на самия потребител - дали той или тя желае да получава информация за определени продукти на база споделената информация или пък иска да остане изолиран", посочи тя.

По думите на доц. Попова основната цел на бизнеса е да печели и ако това може да бъде постигнато благодарение на социални каузи, това би било идеалният модел.

"В крайна сметка тази модел е налице -  фирмените кампании и тяхната заангажираност, която се забелязва все повече в интернет пространството, са пряко свързани със социални каузи. Установено е много отдавна, че за фирмите е много по-важно от всичко останало да се интегрират в обществото. Много от ПР-те и рекламните специалисти залагат на този подход - как все повече и повече да показват, че фирмата е активна в самото общество", посочи специалистът по комуникации.

Според Жана Попова това обаче не намалява стойността на рекламния продукт, а я „натоварва с още една социална кауза".

Преподавателят по електронни медии в Софийския университет смята, че този модел би следвало да е идеалният, при който клиентите очакват фирмите да бъдат "по-обществени".

"Понякога ми се струва, че някои от фирмите дори залитат и в другата крайност, опитвайки се да изместят държавата и неправителствения сектор по отношение на социалната ангажираност. Когато всеки е на мястото, е най-добре за всички, но често социалните мрежи се оказват един лесен механизъм за подобна размяна на роли", коментира доц. Попова.

По думите й трудно може да се изчисли какъв е ефектът на една кампания, когато тя е краткосрочна.

"В началото всички фирми разчитаха, че агресивната кампания във Facebook е нещо печелившо в България, но се оказа, че това далеч не е така“, заяви Попова.

Тя посочи, че в България социалните мрежи имат своето дефинирано място, „но в крайна сметка рекламите и по телевизията, и по радиото имат своята тежест“.

„Всичко, което достига директно до потребителя, а не минава през социални посредници, е най-добрата реклама за клиента", смята преподавателят по електронни медии и съветва да разграничаваме американския модел от европейския, който не е агресивен, а да имаме право на информиран избор.

Тя определи специалистите, които се занимават с реклама, като много добри „събирачи на данни“, с които се влияе върху нагласите и поведението на потребителите. 

Какви са новите тенденции в развитието на социалните мрежи? Повтаря ли България моделите за влияние върху потребителите? Кои са външните фактори, които променят поведението на хората? Кои са професиите на бъдещето, свързани с информацията за обществото? Може ли личните данни да послужат да се развие една общност?

Още по темата за рекламната индустрия в дигитално пространство, както и интересни подробности за платформата Nextdoor, може да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на рубриката "Bloomberg TV Bulgaria Интервю" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:58 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още